‘Ma4fkan Mama Sayang..’Kondominium Terb4kar, Anak Perempuan MninggaI Terhldu A$ap.

GEORGETOWN: Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun yang ditlnggalkan di rumah dengan pintu berkunci oleh ibu bapanya yang pergi ke kedai, ma.ut selepas rumahnya di Kondominium The Rice Collection II, Jalan Dr Wu Lien Teh, di sini, terbakar pagi tadi.

Mngsa, Nur Rania Adelia Mohd Zaid, ditemui tldak sedarkan diri aklbat terhldu as4p dalam bilik tidur dan disahkan mninggaI dunia ketika dirwat di Hspital Pulau Pinang (HPP), manakala adik lelakinya, Muhammad Ariq Zakwan,4, ditemui selamat di ruang tamu.

Kedua-dua kanak-kanak itu yang ditlnggalkan ketika mereka tidur, ditemui ibu bapa mngsa yang berge.gas pulang selepas terlihat kepulan asap di kondominium itu ketika membuat panggilan video dengan mngsa sebaik mereka tiba di kedai.

Ketua 0perasi dari BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Perak, Aazelan Hassan, berkata bomba tiba di tempat kjadian kira-kira jam 9.05 pagi dan berusaha memberi bntuan pernfasan serta rwatan awal sebelum mngsa dihantar ke HPP.

“Sebaik menerima panggilan, anggota dari BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Perak serta BBP Lebuh Pantai bergeg.as ke tempat kjadian.

“Ketika bomba tiba, dua kanak-kanak termasuk seorang yang tldak sedarkan diri, sudah dibawa keluar dari rumah itu oleh ibu bapa mereka, tetapi budak perempuan itu disahkan mninggaI dunia di HPP selepas itu.

“Keb4karan berjaya dikawaI pada jam 9.36 pagi dengan kemvsnahan kebaka.ran sehingga 70 peratus.

“Sistem penyeIenggaraan bangunan itu yang berada pada tahap baik juga memudahkan anggota bomba memadam keb4karan, ” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Difahamkan, mngsa dan adik lelakinya yang sedang tidur ditlnggalkan di rumah ketika ibu bapanya serta seorang lagi anak berusia setahun, prgi ke kedai di bawah unit kondominium itu.

salam tkziah buat ibu dan ayah adik rania.semoga kuat dan tbah menerima suratan tkdir Yang Maha Esa. Us4hlah mnyaIahkan diri atas apa yang berlaku.semuanya ketentuan Ilahi. Al Fatihah buat si comel Adik Rania.Syurga menantimu syg.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! GK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @GengKepoh

Sumber : BH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*