Gadis Berhijab Luah Rasa $edih, Terp@ksa Buka Tudung Atas Tuntutan Kerja

Memetik lap0ran Suara.com, Fani Sulistiyani yang berkongsi video sehingga tular di platform TikTok bercerita bahawa dirinya memakai hijab dalam perjalanan pergi dan pulang dari tempat kerja.

Dilema antara tuntutan agama dan kerja, seorang gadis di Jawa Barat, Indonesia meluahkan rasa $edih apabila diminta untuk tidak mengenakan hijab ketika bertugas sebagai tugas cuci di sebuah syarikat.

Namun apabila mula melakukan kerja, dia terpak$a membuka hijabnya demi mengikut syarat yang telah ditetapkan oleh pihak pengurusan syarikat.

“Ada tak yang sama situasi dengan aku?,” soalnya ringkas kepada warganet.

Rakaman berdurasi 18 saat itu memperlihatkan Fani di atas motosikal apabila pergi dan pulang dari kerja selain berkongsi saat dirinya membersihkan sebuah ruang di syarikat berkenaan.

Menurut komen netizen, mereka menasihat Fani agar berhenti daripada melakukan pekerjaan itu sekiranya rasa ber$alah kerana dia perlu yakin dengan rezeki yang ditetapkan Allah SWT.

Bagaimanapun, difahamkan dia terpak$a meneruskan juga pekerjaan tersebut buat ketika ini kerana tidak berkelulusan tinggi dan terde$ak dengan gaji yang diinginkan demi menyara kehidupan keluarga.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! GK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @GengKepoh

Sumber: Media Sayur

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*