Ameng ditvduh ‘k4cip’ ketika meny4nyi liv.e, sekali dia terus buat rep0rt p0lis

PENYANYI Ameng ber4ng apabila ditud.uh mengambil bara.ng terl4rang ketika sedang membuat persembahan siaran langsung menerusi laman Facebook Artiste Voice of Legend (AVOL) pada petang Sabtu.

Susulan itu, Ameng atau nama sebenarnya, Wan Aminuddin Wan Ismail, 52, membuat lap0ran terhadap dua individu yang meninggalkan komen fitn4h itu di Balai Polis Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur pada pagi Ahad.

“Saya dah pun buat lap0ran polis dan menuntut dua individu tersebut untuk buat permohonan maaf secara terbuka kepada saya dalam tempoh 24 jam… kalau datang berjumpa dengan saya lagi bagus, baru gentleman, ini cakap belakang-belakang.

“Masa saya tengah buat persembahan live, mereka boleh komen kata yang saya kembali men4gih, sampai cakap saya nampak macam k4cip dalam video itu.

“Lepas mereka cakap macam itu, saya tengok views video pun dah menurun… secara tidak langsung ia menjej4skan pendapatan saya yang mengharapkan pada views penonton untuk konsert tersebut,” katanya ketika dihubungi mStar.

Ameng buat lap0ran polis di Balai Polis Danau Kota pada pagi Ahad.

Terdahulu, dua individu menulis komen berb4ur fitn4h dengan menud.uh perlakuan Ameng menge.tip gigi ketika sedang menyanyi seolah-olah sedang mengambil d4dah.

“Gigi tak reti duduk diam ya, takkan ca.s balik?”

“Dah agak mesti ada yang perasan, begitu juga saya tapi bersangkan baik jela eh. Kita bekas mesti tahu kan, ” tulis netizen berkenaan.

Masa saya tengah buat persembahan live, mereka boleh komen kata yang saya kembali men4gih, sampai cakap saya nampak macam kacip dalam video itu.

Dalam pada itu, Ameng menyifatkan tuduhan itu keterl4luan kerana sebagai seorang banduan pastinya isu ini amat sen.sitif memandangkan dia sudah 12 tahun bersih daripada n4jis d4dah.

“Sudah 12 tahun saya berhenti ambil d4dah, rok0ok pun dah berhenti sejak dulu. Kalau dia tak percaya, saya boleh ambil uri.ne te.st, buktikan!

Ameng sudah 12 tahun bersih daripada pen4gihan d4dah.

“Bukan senang saya berjuang nak dapatkan kembali kepercayaan peminat selepas empat tahun keluar penj4ra sebab kita ini bek4s b4nduan.

“Kalau niat dia nak bergurau tapi ia beri kes4n yang sangat besar kepada saya,” katanya.

Ameng yang merupakan vokalis kumpulan popular 90-an Spring terlibat dalam Konsert Maya RM1 yang menghimpunkan ramai penyanyi popular era sama menghiburkan peminat menerusi konsert secara virtual.

Selain Ameng, turut terlibat dalam konsert tersebut ialah Fredo, Hasnul dan Jatt Ali.

Untuk rekod, Ameng pernah dipenj4ra lapan tahun dan dikenakan 10 kali seb4tan oleh Mahkamah Sesyen Melaka pada 12 April 2011 kerana kesala4han peny4lahgunaan d4dah.

Penyanyi yang popular dengan lagu Sampai Hati dan Sejati itu kemudiannya dibeb4skan pada 14 Jun 2016 selepas lima tahun berada dalam penj4ra kerana rekod berkelakuan baik.

Ameng P4nik Pendapatan Terjej.as, Mengaku Kini Terdesak Cari Wang. Meniaga Apa Pun Tak Jadi

‘Apa SaIahnya Bagi RM1 Sahaja’ – Ameng

” Memang saya terdesak. Kemudian, kita pula tak boleh buat apa-apa,”.

Itu kata penyanyi Ameng Spring mengulas kewajarannya untuk menyanyi secara langsung menerusi Facebook Artis Voice Of Legend (AVOL) yang menetapkan sumbangan hanya RM1 daripada peminat.

Menurut Ameng, bukan setakat terdesak mencari wang, tetapi banyak faktor membuatkan dia setuju menerima tawaran itu.

” Seperti yang saya katakan, pertamanya saya terdesak. Keduanya, saya duduk rumah pun tak buat apa-apa.

” Saya dah cuba berniaga macam-macam, tapi tak menjadi. Cuba buat itu dan ini pun, tapi tak ada juga orang nak beli. Apabila penyanyi Fredo tampil dengan idea ini, ia sesuatu yang baik.

Dia tawarkan peluang ini dan saya terima kerana kami sering buat show bersama,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, saluran AVOL adalah idea Fredo bersama Jatt dan Hasnol serta sudah dimulakan sejak 2 Jun lalu.

” Bila dah berjalan dan dapat kutipan yang baik, mereka terfikir nak pelbagaikan artis kerana program bersiaran secara langsung setiap hari, bermula jam 5 petang.

” Saya tampil menyanyi hari ini selama sejam setengah. Nyanyian saya, boleh ditonton di page AVOL tanpa had.

” Ada juga kapsul aktiviti dan berinteraksi dengan peminat. Kiranya program ini lebih kepada pengisian ketika sekatan pergerakan penuh (SPP),” katanya.

Ameng juga berkata, 14 hari SPP sebenarnya bukanlah satu tempoh yang singkat dan ia amat membosankan.

” Rasanya sama macam duduk dalam pnjara. Satu hari, macam rasa sebulan dan makin lama duduk rumah pun bosan juga.

” Dalam hal ini, duit jatuh nombor dua kerana ia hanya pengisian buat masa sekarang. Apapun, kita tahu dah habis SPP nanti suasana pasti akan rancak kembali.

” Kita dah pernah lalui situasi ini dalam fasa terdahulu. Lainlah PKP Bersyarat, saya tak kisah sangat kerana boleh juga keluar rumah,” katanya.

Apa salahnya bagi RM1 sahaja

Menurut Ameng lagi, RM1 untuk menonton hanya syarat dan sekiranya peminat menyumbang lebih dari itu, amat dialu-alukan.

” Sekiranya bagi lebih, lagi bagus. Yang penting, mereka (penonton) ikhlas.

” Kalau tak bagi pun tak kisah dan mereka tetap boleh tengok. Tapi, apa salahnya bagi RM1 sahaja. Apapun, saya percaya masyarakat kita bukan jenis yang berkira,” katanya.

 

Ameng sebelum ini gigih membuat review termasuk produk jeruk.

Ameng atau nama sebenarnya Wan Aminuddin bin Wan Ismail yang lebih dikenali sebagai Ameng Spring merupakan satu nama yang tidak asing lagi dalam industri muzik tanah air.

Beliau yang berasal dari Besut, Terengganu memulakan kariernya bersama Kumpulan Spring sebagai vokalis dan telah berkecimpung di dalam bidang nyanyian lebih daripada tiga puluh tahun.

Memiliki personaliti yang menarik serta suara yang cukup lunak, Ameng seringkali mendapat perhatian daripada para media serta peminat-peminat beliau.

Ameng pernah mendirikan rumahtangga dengan dramatis dan penerbit terkenal, Zaidah Awang atau dikenali dengan nama A. Aida pada tahun 1993.

Hasil perkahwinan tersebut, Ameng dan A. Aida dikurniakan dua orang anak perempuan bernama Wan Az Aleesa dan Wan Az Evanatassha.

Malangnya, perkahwinan mereka tidak kekal lama apabila bercerai 10 tahun kemudian. Mereka pernah bercerai dan rujuk sekali pada tahun 2001 sebelum kembali bercerai pada tahun 2004.

Ameng kemudiannya berkahwin buat kali kedua dengan pilihan hatinya, Sabariah Zakariah yang kini merupakan pengurusnya.

Mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Wan Ammar Haikal dan perkahwinan mereka bertahan sehingga sekarang.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*