Ke$ Telefon Bersubsidi Terbak4r, Xiaomi Gantikan Dengan Redmi Note 10 5G

Perkongsian tula.r mengenai telefon pintar jenama YES yang diperoleh menerusi Jaringan Prihatin terbakar ketika sesi PDPR baru-baru ini memberi sinar kepada mangsa apabila Xiaomi Malaysia menghadiahkan sebuah telefon baharu.

Xiaomi Malaysia memberikan penyele$aian sementara dengan menghadiahkan sebuah Redmi Note 10 5G kepada pelajar berkenaan yang terjeja$ untuk menjalani kelas dalam talian.

Difahamkan, Redmi Note 10 5G merupakan salah satu telefon pintar 5G terbaharu dibawah Xiaomi yang baru sahaja dilancarkan bulan lalu pada harga RM799.

Ia memiliki spesifikasi yang dikatakan jauh lebih baik seperti MediaTek Dimensity 700 5G dengan RAM 8GB dan storan 128GB. Mengenai bateri pula, sebanyak 5,000mAh dengan pengecasan pantas 18W.

Untuk gambar pula, ia dilengkapi dengan tiga kamera yang terdiri daripada kamera utama 48MP, 2MP depth dan 2MP macro. Manakala kamera hadapan dilengkapi dengan 8MP selfie shooter.

Wanita yang merupakan ibu saudara kepada pelajar berkenaan yang berkongsi mengenai in$iden itu di laman sosial berterima kasih kepada pihak Xiaomi Malaysia kerana menawar untuk menggantikan telefon pintar baharu.

Ujarnya, tujuan berkongsi di media s0sial bukanlah untuk meraih simpati orang ramai tetapi untuk menyatakan pengalamannya agar orang lain dapat berwaspada dengan perkara yang boleh mendatangkan bahaya kepada kanak-kanak.

Sementara itu, YTL Communications sedang menjalankan siasatan berhubung insiden berkenaan.

Model YES Altitude 3 dibangunkan bersama YES dan China Mobile. Lebih daripada 100,000 telefon model sama diedarkan kepada keluarga B40 di bawah inisiatif Learn-From-Home.

Mereka juga mendakwa belum pernah menerima sebarang laporan tentang isu keselamatan melibatkan peranti pintar sejak dimulakan program itu pada tahun lalu.

YTL juga menegaskan bahawa keselamatan produk dan pengguna mereka adalah sangat penting dan akan menyia$at perkara itu dengan menyeluruh.

 

Sumber: FB Suryani Abd Ghani

via rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*