Dafi dikritik oleh warganet hanya sebabkan komen yang dianggap kurang cerdik terhadap Elyana. Sekali Elyana dedahkan perkara sebenar ini

Menurut Elyana yang dihubungi berkata dia bersyukur selepas beberapa hari menjalani r.awatan radioterapi itu, keadaan kes.ihatannya terkawal. “Alhamdulillah, kes.ihatan saya masih terkawal. Cuma, sekarang ini saya kena selalu guna b.antuan oksigen sebab pernafasan belum okay lagi. Ditambah, saya pun ada b.atuk.

“Setakat ini, saya juga masih lagi dibekalkan satu pek susu untuk dimasuk ke dalam badan selama 16 jam kerana berat badan saya yang kurang sebanyak 35 kilogram. Jadi, susu ini sangat memb.antu untuk saya bertenaga. Selain susu, saya turut dibekalkan oleh doktor u.bat tambah selera makan untuk memastikan berat badan dapat bertambah. Maklumlah, saya sekarang tinggal t.ulang dengan kulit saja sebab dah tak ada isi sangat,” katanya.

Terdahulu, pada 16 Jun lalu Elyana menerusi bual bicara langsung di Instagram memaklumkan dia nekad menjalani r.awatan radioterapi itu untuk kesembuhan sakit barah demi keinginan mahu terus bermain bersama anak-anak. Menurut Elyana, dia perlu melakukan r.awatan radio.terapi berkenaan sebanyak 10 sesi dan harus menghadapinya dengan cekal hati berikutan berat badan yang semakin mer.osot.

“Walau apapun c.abarannya, saya akan cuba harungi kerana nak sembuh dan sihat demi anak-anak. Saya masih lagi nak bermain-main dengan mereka dan saya tak mahu terbaring saja kerana rasa l.emah dan cepat penat. Selain itu, doktor pun tahu yang saya taknak melakukan k.imoterapi kerana r.awatan itu membuat saya bertambah s.akit dan jadi lemah. Oleh itu, saya buat keputusan untuk r.awatan radioterapi saja,” katanya.

Sepanjang berada di h.ospital untuk r.awatannya, Elyana kini kelihatan semakin bertenaga. Selain itu, dia juga banyak mendapat hadiah dan kata-kata semangat daripada keluarga, rakan artis dan peminat setianya. Elyana yang rajin membuat bual bicara langsung di Instagram untuk berkongsi keadaan terkini kepada pengikut dan peminatnya, turut berterima kasih pada semua orang yang banyak mendoakan kese.mbuhan buat dirinya.

Umum mengetahui keadaan kes.ihatan penyanyi Elyana dan ramai yang telah menitipkan kata-kata semangat termasuk rakan-rakan selebriti. Namun yang menarik perhatian adalah komen penyanyi Dafi kepada Elyana yang kemudiannya dim.anipulasi oleh seorang warganet.

Komen Dafi yang bertujuan memberi kata-kata semangat kepada sahabatnya itu telah dibalas seorang pengikut sehingga meli.batkan bapanya, Menteri Pert.ahanan, Datuk Seri Ismail.

“Get well soon babe! Nanti kita lepak makan-makan okay…tapi kau yang mssak tau..hehehe..miss u,” tulis Dafi. Bagaimanapun beberapa pengikut telah menulis komen balas seperti tidak berpuas hati gara-gara ayat Dafi mengajak Elyana ‘lepak makan-makan’.

Menerusi ruangan sama ramai pengikut lain menasihati warganet tersebut supaya tidak sewenang wenangnya kerana Dafi hanya memberikan kata-kata semangat buat Elyana. Elyana juga dilihat tidak berdiam diri malah memberikan respons dan meminta Dafi supaya tidak terkesan dengan komen yang dianggap kurang cerdik.

“Dafiismailsabri Dafi, jangan hiraukan comment kurang pelajaran tu ya.. Kepada warganet, orang yang korang p.erli ni la yang ingat untuk mendokan saya dia depan Kaabah tanpa saya minta.

“Dia juga la yang buat surprise hantar s.uppliment yang dirasakan bagus untuk saya tanpa saya minta. Dia orang yang baik,” komennya yang telah mendapat hampir 600 tanda suka. Komen tersebut kemudiannya dibalas tenang oleh Dafi. “Elyanaofficial1 yang penting kita tau friendship kita kan babe..Tak diaorg suka-suka je tu…aku ok je…,” balas Dafi disertakan emoji senyum.

Sehingga hari ini Elyana sudah enam hari menjalani r.awatan radioterapi kerana sakit k.anser li.mfoma tahap empat dihidapinya masih lagi memerlukan b.antuan oksigen untuk bernafas. Bernikah dengan ahli perniagaan Khairul Anuar Husin pada 2010 dan mereka dikurniakan anak perempuan Cinta Sumayyah, 10, serta memiliki anak angkat, Cahaya Ramadhani, kini berusia dua tahun.

Sumber : Online malaya.com

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Kantoi gambar Dafi Ismail dalam program hiburan yang tak patuhi sop. Sekali ini pula kata kata dari Ismail Sabri.

TIADA siapa akan terlepas daripada tindakan undang-undang jika tak patuhi peraturan sepanjang tempoh sekatan perjalanan penuh, termasuk anak saya, demikian kata Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Menteri Kanan (Keselamatan) itu memberi jaminan bahawa pelaksanaan perundangan negara akan dilaksanakan secara adil kepada semua pihak. Beliau berkata demikian susulan kritikan melibatkan program realiti televisyen yang menampilkan selebriti sebagai juri termasuk anaknya, Gaddafi Ismail Sabri atau lebih popular dengan panggilan Dafi kerana dikatakan tidak mematuhi SOP bagi membendung penyebaran C0vid-19.

“Majlis Keselamatan Negara (MKN) sedang menjalankan siasatan, tiada siapa yang boleh terlepas daripada undang-undang. “Tindakan akan diambil jika ada yang tidak patuhi SOP, tidak kira siapa mereka, termasuk jika individu itu anak saya,” katanya kepada Malaysiakini pada Rabu.

Episod pertama program hiburan, All Together Now Malaysia yang ditayangkan pada Ahad lalu, mendapat kritikan pengguna media sosial yang mendakwa program tersebut telah tidak patuhi SOP kerana beberapa selebriti tidak memakai topeng muka.

Pada Selasa (8 Jun), Ketua Pengarah MKN, Datuk Mohd Rabin Basir mengarahkan supaya siasatan dibuat ke atas program hiburan terbitan Astro susulan dakwaan tersebut. Stesen televisyen swasta itu kemudian menangguhkan tayangan program realiti itu buat sementara waktu sementara siasatan dijalankan oleh Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM).

Naib Presiden Strategi Pembangunan Kandungan Hiburan Melayu Astro, Raqim Ahmad berkata, sebarang perkembangan mengenai program hanya akan diketahui setelah siasatan selesai.

Tiada Kertas Siasatan Dibuka

PETALING JAYA – Tiada kertas siasatan dibuka oleh pihak polis susulan dakwaan tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh selebriti yang terlibat dalam rakaman program realiti All Together Now Malaysia yang tular baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Mohd. Fadzil Ali berkata, setelah semakan dibuat, pihaknya mendapati rakaman program tersebut telah dibuat sebelum arahan PKP 3.0 dikuatkuasakan.

“Tiada sebarang tindakan akan diambil oleh pihak polis kerana program berkenaan dirakam sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) sedang dikuatkuasakan dan bukannya sewaktu PKP 3.0 seperti yang didakwa oleh orang ramai.

“Rakaman sewaktu tempoh PKPP itu difahamkan telah mendapat kebenaran daripada pihak Majlis Keselamatan Negara (MKN) jadi untuk sebarang perkembangan boleh rujuk dengan mereka,” katanya ringkas ketika dihubungi di sini hari ini.

Kosmo! Online semalam melaporkan bahawa program pencarian bakat terbaharu itu terpaksa dihentikan siaran buat sementara waktu sehinggalah siasatan berhubung dakwaan berlakunya tidak patuhi SOP selesai.

Naib Presiden Strategi Pembangunan Kandungan Hiburan Melayu Astro, Raqim Ahmad berkata, rakaman program tersebut telah dilakukan pada bulan Mac lalu di Putrajaya sebelum pelaksanaan PKP 3.0.

MKN turut dilaporkan telah mengarahkan agar siasatan dilakukan ke atas penerbitan rancangan tersebut selepas dakwaan pelanggaran SOP tular dalam media sosial yang akan dikendalikan Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM).

Terdahulu, program tersebut tular di laman media sosial selepas ramai warganet tidak berpuas hati dengan cara rancangan tersebut yang didakwa dilaksanakan ketika negara sedang dilanda pandemik.

Rata-rata warganet berpendapat, program tersebut tidak mematuhi SOP kerana barisan selebriti yang bertindak sebagai juri tidak memakai pelitup muka sepanjang rakaman berlangsung.

Program All Together Now Malaysia yang disiarkan pada setiap hari Ahad pukul 9 malam itu diadaptasi daripada format rancangan popular All Together Now yang berasal dari United Kingdom terbitan BBC One

Program All Together Now Malaysia dihentikan siaran sementara waktu selepas didakwa tidak patuhi SOP PKPP.  Nama anak Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Tersenarai

Berikut Senarai 50 Juri Bagi Program All Together Now Malaysia 2021. Datuk AC Mizal (Ketua Juri), Ernie Zakri,Syamel, Mark Adam, Erra Fazira, Noryn Aziz, Tuju K-Clique,Siti Nordiana, Zizan Razak. Khai Bahar. Jaclyn Victor. Zizi Kirana, Tabby Dolla, Shiha Zikir,

Sissy Iman, Bob Yusof, Nana Mahazan, Linda Nanuwil, Andi Bernadee, Chubb-e, Catriana Ross, Sarah Suhairi, Ifa Raziah, Ainaa Abdul, Mimi Fly, Azzam Sham, Dafi Ismail, Ara Johari, Azira Syafinaz, Liza Hanim, AzfarHeri, Acong, Joey Daud, Angel Dolla, Yusuf Bahrin, Yaya Zahir, Kelly Azman, Jad Lobo, Harith Zazman

Kaka Azraff, Haniff Hamzah ERA, Falyq Hikyle SINAR, Ean HITZ, Suresh RAAGA, Neeta Manisha, Kidd Santhe, Thanuja, Vanessa Reynauld, Daniel Cheong, Alvin Chong

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*