Individu Ini Saran Beli Lampin Dari Beli Pampers, Jangan Bagi Alasan Kulit Anak Sensitiif

Berikutan pandemik COVID-19 yang melanda negara, terdapat sesetengah keluarga yang terkesan serta hilang punca pendapatan. Bahkan, ada yang sanggup ‘korek’ tabung simpanan mereka untuk meneruskan kehidupan serta ada juga yang sanggup tebalkan muka untuk meminta belas kasihan bantuan daripada orang lain.

Tak setuju minta bantuan dalam bentuk pampers

Seperti video yang dikongsikan oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Gucci Jg di akaun TikTok, dia meluahkan rasa tidak setuju terhadap sesetengah individu susah yang meminta bantuan lampin pakai buang.

Jelasnya lagi, daripada membazir beli lampin pakai buang, lebih baik menggunakan lampin jenis kain kerana boleh dipakai berulang kali. Dengan cara itu, golongan berkenaan dapat berjimat jika lampin itu dibersihkan selalu.

Saya zaman yang stabil ajar anak tak pakai pampers. Pakai lampin cuma nak keluar rumah je saya akan pakaikan pampers.

Selain menasihati masyarakat agar berbelanja dengan bijak pada ketika ini, wanita berkenaan turut mengatakan bahawa lebih baik membeli susu untuk anak kerana ia lagi penting daripada membeli lampin pakai buang.

Dah lah jangan beli pampers bagai. Akak kena sedar sikit sekarang ni musim COVID-19, musim susah orang nak cari pendapatan. Jangan bagi alasan kulit anak sensitif. Jangan bazir duit beli pampers, beli susu kalau dalam bantuan tu.

‘Orang malas je minta bantuan beli pampers!’

Tiktok Video : gucci_jg

‘Ikut poket sendiri. Kalau tak mampu jangan pakai pampers’

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen setuju dengan nasihat yang diberikan oleh wanita berkenaan. Malah ada juga di antara mereka yang tidak setuju kerana cara hidup setiap orang adalah tidak sama.

Sumber : gucci_jg

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*