Afgan Dis4hkan positif Covid-19, syukur dah dapat vaks1n

PENYANYI Indonesia terkenal Afgan memaklumkan bahawa dirinya dis4hkan p0sitif C0vid-19 sejak Khamis lalu tanpa mengalami sebarang simptom.

Afgan atau nama sebenarnya Afgansyah Reza memberitahu dia kini sedang menjalani kuarantin kendiri dan berharap akan diberikan kesembvhan tidak lama lagi.

Menurut penyanyi berusia 32 tahun ini, keadaanya sehingga kini masih baik mungkin disebabkan dirinya sudah mendapatkan sunt1kan vaks1n.

Afgan 1

Afgan memaklumkan perkara itu menerusi laman Instagram miliknya.

“Jadi, sebenarnya saya dis4hkan p0sitif C0vid-19 dan hari ini merupakan hari keempat (Ahad) saya menjalani kuarantin kendiri di rumah.

“Bagaimanapun saya tidak mengalami sebarang simptom buat masa kini. Mungkin juga kerana saya sudah mendapat vaksin jadi simptom itu tidaklah terlalu t3ruk.

“Jadi kepada anda semua, pastikan diri anda lengkap mendapatkan v4ksin kerana sekiranya terkena C0vid-19, impaknya berkurangan, ” tulisnya di laman Instagram.

Penyanyi lagu If I Don’t Have Your Love itu turut memuat naik video dia sedang melakukan aktiviti bersenam menerusi laman Instagram miliknya.

Rutin senaman juga hanya yang mudah dan tidak begitu keterlaluan.

AFGAN

PENYANYI

Rata-rata netizen dan rakan selebriti juga mendoakan agar penyanyi lagu Jodoh Pasti Bertemu itu cepat sembuh serta sentiasa dalam keadaan baik.

Dalam pada itu, Afgan berkata seseorang yang dij4ngkiti virvs namun tidak mengalami simpt0m juga boleh melakukan aktiviti bersenam untuk kekal sihat.

Penyanyi yang mempunyai hubungan rapat dengan selebriti terkenal Rossa itu berharap orang ramai untuk terus kekal positif dan mengamalkan gaya hidup sihat bagi mengekang penularan w4bak itu.

Afgan 2

Afgan bersyukur sudah menerima sunt1kan vaks1n.

“Jadi, beginilah rutin saya iaitu bersenam bagi memastikan diri kekal sihat dan cergas sepanjang tempoh kuarantin. Rutin senaman juga hanya yang mudah dan tidak begitu keterlaluan.

“Kepada anda yang pos1tif virvs C0vid-19 tanpa sebarang simpt0m seperti saya, anda boleh terus beriadah, cuma secara ringkas saja. Tidak mahu sehingga menjejaskan kesihatan pula.

“Yang masih sihat, kekal gaya hidup teratur dan baik. Dan kepada anda yang sudah diuji dengan v1rus C0vid-19, cepat sembuh dan terus semangat ya!” kongsi Afgan.

Sumber:mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*