Terp4ksa Beratur Panjang, CAC Stadium Malawati ‘Dib4njiri’ 4,000 Individu P0sitif Lap0r Diri

 

Sejak akhir-akhir ini, angka k3s p0sitif C0VID-19 mencatatkan jumlah harian yang tinggi menc3cah lebih 9,000 k3s sehari. Angka yang membimbangkan ini secara tidak langsung turut mend3sak individu yang dis4hkan p0sitif untuk mendapatkan rawatan serta menjalani kuarantin.

Menerusi lap0ran daripada Malaysia Gazette, Pusat Penilaian C0vid-19 (CAC) di Stadium Malawati, Shah Alam telah dipenuhi oleh orang ramai di mana terdapat individu yang terp4ksa beratur panjang sehingga 500 meter untuk melap0rkan diri.


Berdasarkan tinjauan, kebanyakan pengunjung yang tiba turut membawa bersama beg pakaian dan kelengkapan lain seolah sudah mengetahui bakal ditempatkan di pusat kuarantin. Difahamkan terdapat kanak-kanak dan bayi yang disyaki p0stif turut serta beratur dan berpanas sejak pagi tadi.

Dimaklumkan CAC Stadium Malawati pada hari ini telah menerima lebih 4,000 pengunjung setakat jam 12 tengah hari tadi. Jumlah individu yang hadir nyata membimbangkan petugas memandangkan CAC Stadium Malawati sekadar mampu menampung 1,200 hingga 1,500 pengunjung sahaja dalam satu-satu masa.

Sumber:thevocket

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*