Kes g4duh tepi jalan: Tujuh dit4ahan, Sekali bila check lima orang kant0i

Kejadian seorang buruh yang dipukul beramai-­ramai di tepi Jalan Pasir Tumboh di sini kelmarin dipercayai berpunca daripada ejekan perkataan gi.la oleh pemandu sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Perodua Alza terhadap mangsa.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Senior Asisten Komisioner Abdullah Muhammad Piah berkata, siasatan mendapati, mang.sa yang berusia 30 tahun mengenali seorang lelaki yang merupakan pemandu kenderaan jenis Perodua Alza itu.

Katanya, inside.n itu telah menyebabkan berlaku perga.duhan apabila mang.sa telah dipu.kul oleh pemandu MPV, seorang penumpang wanita dan beberapa orang awam di situ.

“Sehubungan dengan itu, polis telah menerima laporan berhubung kes itu semalam dan menahan tujuh sus.pek termasuk tiga wanita berusia 19 hingga 46 tahun.

“Kesemua suspek ditahan mengikut Seksyen 147 Kanun Kese.ksaan kerana meru.suh dan mereka telah dibawa ke mahka.mah untuk perintah rem4n hari ini,” katanya.

Tujuh ditahan, lima positif dad4h

Lima daripada tujuh suspek yang terlibat dalam kes seorang buruh dipukul beramai-ramai di tepi Jalan Pasir Tumboh di sini Selasa lalu didapati positif da.dah.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu,­ Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud berkata, empat daripada lima orang suspek itu didapati positif ubat penenang iaitu benzo manakala seorang lagi positif da.dah jenis amphe.tamine.

Katanya, enam suspek ditahan kira-kira pukul 5.30 petang hingga 11 malam semalam di sekitar Kota Bharu manakala seorang lagi suspek di Selising, Pasir Puteh kira-kira pukul 1.45 pagi tadi.

“Siasatan mendapati, tiga wanita yang berusia 33, 22 dan 21 tahun bekerja sebagai pembantu kedai dan mereka positif da.dah jenis benzo. Ketiga-tiga suspek wanita itu juga tidak mempunyai sebarang rekod jena.yah.

“Seorang suspek lelaki berusia 46 tahun juga positif da.dah jenis benzo manakala seorang lagi lelaki berusia 24 tahun positif da.dah jenis amphetamine,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menurut Abdul Rahim, kedua-dua suspek lelaki itu bekerja sebagai peniaga dan mereka mempunyai rekod jena.yah lampau berkait da.dah serta kes jena.yah.

Ujarnya, dua lagi suspek lelaki dalam kejadian tersebut iaitu buruh berusia 45 tahun dan penganggur berusia 19 tahun didapati negatif da.dah.

Semalam dilaporkan, membunyikan hon dan saling ejek-mengejek dipercayai menjadi punca seorang buruh dip.ukul beramai-­ramai dalam keja.dian itu kelmarin.

Keja.dian kira-kira pukul 5 petang itu berlaku ketika m.angsa yang berusia 30 tahun sedang berjalan kaki pulang dari tempat kerjanya di Lundang di sini.

Lelaki itu didatangi sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Perodua Alza yang dipandu seorang lelaki dan tiga orang penumpang wanita yang membunyikan hon terhadapnya apabila tiba di lokasi tersebut.

Berlaku pert.engkaran dan ejek-mengejek antara mereka sebelum m.angsa dipercayai telah men.endang bahagian depan kereta s.uspek.

Sumber : Kosmo Online

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*