Pasangan Kekasih Cuba Rempvh SJR, Bila Di Tanya Ini Alasan Mereka Beri

KOTA BHARU – Tindakan sepasang kekasih merempuh Sekatan Jalan Raya (SJR) di l0kaliti Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) Gong Jering membawa padah apabila mereka ditahan pihak p0lis pada Jumaat yang lepas.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Senior Asisten Komisioner Abdullah Muhammad Piah berkata, dalam kejadian jam 4.15 petang itu, kedua2 suspek yang menaiki m0tosikal jenis Honda Ex-5 telah bertindak memecut laju semasa melalui SJR pertama di lokaliti tersebut.

“Semasa melalui SJR kedua, suspek sekali lagi telah bertindak memecut laju dan kemudian telah merempuh angg0ta yang cuba menahan motosikal itu,” katanya ketika dihubungi di sini pada Sabtu.

Menurutnya, lelaki berusia 18 tahun dan kekasihnya yang berusia 17 tahun itu bagaimanapun berjaya ditahan 0leh anggota bertugas.

Katanya, angg0ta yang dirempuh itu hanya mengalami kecederaan ringan di pergelangan tangan.

Abdullah berkata, siasatan awal mendapati kedua2 menjadikan laluan tersebut sebagai jalan pintas.

“Kes disiasat baw4h Seksyen 186 Kanun Keseksaan.

“Suspek turut disiasat mengikut Peraturan 3(1) Peraturan – Peraturan Pencegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah- Langkah Di Dalam Kawasan Tempat Jangkitan) 2020,” katanya lagi.

 

Sumber: Sinar Harian

Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*