Masa PerdanaMenteri Bvat Pembntangan, Ada Satv Suara Cakap Buat Semva Ketawa

Perbentangan Pelan Pemulihan Negara (PPN) oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Parlimen hari ini telah diganggu oleh beberapa Ahli Parlimen dengan pencelahan yang tidak perlu.

Rata-rata orang ramai menyifatkan keadaan ini membuatkan taraf profesionaliti kesemua Ahli Parlimen serta kesucian Dewan Negara berada pada taraf yang paling teruk.

BOLEH PULA KELUAR SUARA AJAK MAKAN DURIAN

Terdapat juga suara Ahli Parlimen yang sengaja mengajak Ahli Parlimen lain untuk keluar makan durian ketika Perdana Menteri memberikan ucapannya pagi tadi.

“Kenapa Ahli Parlimen kita bersikap macam ini, walau tidak setuju sekali pun dengan kerajaan ketika ini bahas ikut peraturan. Rakyat semua melihat dan perhati,” ciap @ZAirul86.

“Aku dengar sempat lagi yang ajak makan durian dekat luar, tak ubah macam bersembang dekat luar. Yang Dipertua bercakap pun mereka tak hormat, Malaysia tolong la berubah,” jelas @ZquraJura.

Terdahulu, Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Azhar Azizan Harun memaklumkan beliau tidak bersetuju dengan semua hujahan yang disampaikan oleh Ahli Parlimen pembangkang pada sesi sidang khas hari ini.

Kenyataan Azhar itu disuarakan selepas beberapa Ahli Parlimen mencelah dan menganggunya ketika sedang memberi penjelasan mengenai perjalanan sidang khas.“Kalau ahli Parlimen pandai peraturan dewan, kalau saya bercakap semua ahli Parlimen kena diam,” tegasnya.

Terdahulu, Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Azhar Azizan Harun memaklumkan beliau tidak bersetuju dengan semua hujahan yang disampaikan oleh Ahli Parlimen pembangkang pada sesi sidang khas hari ini.

Kenyataan Azhar itu disuarakan selepas beberapa Ahli Parlimen mencelah dan menganggunya ketika sedang memberi penjelasan mengenai perjalanan sidang khas.

“Kalau ahli Parlimen pandai peraturan dewan, kalau saya bercakap semua ahli Parlimen kena diam,” tegasnya.

‘Benar kerajaan tak sempurna, tapi kerajaan tak peluk tubuh’ – PM

Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin hari ini merayu agar pembangkang berganding bahu dengan kerajaan dalam men4ngani krisis C0vid-19.

Berucap ketika membentangkan Pelan Pemulihan Negara (PPN) pada sidang khas Dewan Rakyat hari ini, Muhyiddin berkata kerajaan juga tidak berpeluk tubuh dengan membiarkan rakyat menderita.

Sumber : Kosmo Online

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*