Buru4n wartawan! Inilah Wajah Terkini Anak Aziz M Osman Yang Lebih Popular Darinya

Kepetahan Puteri Ara Aziz selalu mencuit hati. Video solekan atau sekadar celoteh dalam Bahasa Inggeris membuatkan ramai tertarik melihat kepetahannya.

Semuanya bermula dari usia 4 tahun lagi. Ara atau nama sebenarnya Puteri Nur Azzahra merupakan anak perempuan kepada pengarah dan pelakon, Aziz M Osman.

Apa yang menariknya Ara kini memiliki lebih 152,000 pengikut di lama sosial sendiri manakala Aziz tewas dengan anaknya, 75.6 ribu pengikut sahaja. Mengejutkan, Aziz sendiri berkongsi cara didikannya untuk anak kecil itu. Ara yang kini berusia 11 tahun terlihat sangat petah dan yakin.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aziz M.Osman (@azizmosman)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@araaziz)


“Didikan yang baik bermula dari rumah. Persekitaran pertama dalm pembentukan anak bermula dari pendidikan pertama yang diperolehinya,” kata Aziz.

Menurut bapa kepada 9 orang anak ini walaupun menghantar anknya ke sekolah antarabangsa, dia mengakui melakukan pelbagai pendedahan kepada Ara seperti sekolah yang beraliran agama dan perdana.

Aziz mengakui pembentukan diri anak bermula dari apa yang dilihat pada persekitaran. Justeru, ibu bapa sendiri harus memainkan peranan penting memberikan contoh yang baik.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@araaziz)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@araaziz)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@araaziz)


“Kalau kita nak anak kita jujur dan amanah, kita sendiri kena mengakui silap kita, kalau ada buat salah cepat-cepat minta maaf. Kalau kita nak anak kita menjadi seorang yang beriman, kita kena manjaga solat dan puasa,” jelasnya panjang.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Youtube

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*