Adeg4n P4nas Pelakon Zul Ariffin Dan Siti Hariesa, Ini Kata2 Fizz Fairuz Buat Ramai Setuju

Kuala Lumpur: “Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Idris Ahmad pun sudah bersuara. Harap ada la sikit tindak4n.”

Demikian reaksi pelakon Datuk Fizz Fairuz berhubung kenyataan dikeluarkan membabitkan video ‘teaser’ drama Perempuan Itu yang memaparkan adeg4n p4nas pelakon Zul Ariffin dan Siti Hariesa hingga tular dan mencetvskan kontr0versi.

Fizz menerusi hantaran di Instagram berkata, apa yang terjadi juga harap menjadi pengajaran buat semua.

“Bila tak dijaga beginilah. Kadang-kadang sed1h dengan industri ini. Dua tahun Allah uji, kita mulakan dengan perkara baru, bukan perkara baru macam ini.

“Keluar TV atau tak, kita ada adab. Jangan sy0k sendiri. Harap pengajaran untuk semua,” katanya.

Selain Fizz, pelakon Datin Seri Umie Aida turut memberi tegvran atas apa yang berlaku.

“Saya sempat tgk post dari IG actor tersebut. Saya terus komen kat erma.. apa ceta korang buat ini.. gil4 ke ??? “-Umie Aida

RUPA-RUPANYA sejak awal lagi penerbit Erma Fatima sudah meluahkan keb1mbangan mengenai bab4k p4nas yang dilakonkan oleh Zul Ariffin dalam drama Perempuan Itu.

Perkara itu dided4hkan olehnya adiknya iaitu Datin Seri Umie Aida yang memberitahu Erma mengetahui ada babak terlalu daring yang kurang sesuai untuk tontonan umum.

“Baru sempat untuk saya berkongsi kata-kata sikit fasal isu ini… dari awal lagi Erma luahkan rasa r1saunya bila dia tengok footage cerita ini.

“Dia kata mereka shoot (bab4k) sangat daring. Me (panggilan diri Umie) pesan awak sebagai penerbit kena teg4s dan beritahu mereka rakaman atas landasan yang dibenarkan.

“Lebih mengecewakan bila ada pihak yang sanggup keluarkan footage dari editor tanpa keizinan pihak producer dan post di Instagram. Motif keluarkan footage yang belum edit dan teruja dengan babak yang kurang indah itu dikongsikan untuk viral?” katanya menerusi laman Instagram.

Perkongsian Umie Aida di Instagram.

Sementara itu, Umie berkata dia sudah menonton sedutan babak tersebut yang dikongsi oleh Zul Ariffin di Instagram miliknya pada malam Jumaat.

Justeru itu, dia meminta pihak sepatutnya bertanggungjawab atas apa yang berlaku.

Sayangnya bila ada pihak tak bertanggungjawab dalam tugas yang diberikan mengikut landasan yang dibenarkan

“Saya sempat tengok post dari IG aktor tersebut. Saya terus komen kat Erma… apa cerita korang buat ini? G1la ke? Dalam isu ini beberapa pihak yang terlibat harus kedepan dan jelaskan kenapa b4bak tersebut jadi sampai level begitu?

“Sayangnya bila ada pihak tak bertanggungjawab dalam tugas yang diberikan mengikut landasan yang dibenarkan… antara skrip dan interprestasi pengarah berbeza.

“Screenplay (lakon layar) dibuat oleh pengarah bukan penulis skrip atau produser dan sebagai pelakon wajar tolak screenplay yang di luar kewarasan. Semoga jadi pengajaran untuk kita semua,” ujarnya.

Netizen kec4m b4bak p4nas lakonan Zul Ariffin.

Pada malam Jumaat, Instagram Zul diser4ng netizen selepas dia memuat naik babak p4nas drama lakonannya itu di laman sosial berkenaan.

Video memperlihatkan Zul mendukung Siti Hariesa dari depan dianggap keterlaluan dan tidak sesuai untuk tayangan masyarakat di negara ini.

Bukan sahaja dikec4m netizen, malah video itu turut menarik perhatian pendakwah termasuklah Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) iaitu Senator Datuk Idris Ahmad yang turut menegur babak panas berkenaan.

Bagaimanapun, pengarahnya iaitu Ain Sharif menjelaskan adegan yang b0cor itu merupakan rakaman kedua yang mungkin tidak ditayangkan di televisyen dan hanya untuk tujuan publisiti.

 

 

Sumber :  http://trendingsangat.pw/

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

SUMBER: HMETRO

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*