Kemana Menghil4ng? Ramai Terkejvt Khatijah Tan B0ngkar Punca Pierre Andre Hilang Dari Industri Seni

Jika anda merupakan seorang dewasa dan kini berusia lewat 20-an dan ke atas pasti anda akan mengenali nama Pierre Andre yang suatu ketika dahulu terkenal dengan pelbagai filem lakonan dan juga arahannya.

Tetapi mungkin ramai yang tidak menyedari atau sedar tetapi tidak tahu mengenai ‘kehil4ngan’ anak kepada pelakon veteran Khatijah Tan daripada industri perfileman tempatan sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Biarpun tidaj pernah terpacul daripada mulut Peirre Andre bahawa dirinya kecew4 dengan dunia  seni namun naluri keibuan Khatijah Tan kuat ada menyatakan sesuatu yang tersirat dalam diri anak sulungnya itu.

Pelakon Khatijah Tan memberitahu, Piere menerima banyak tawaran termasuklah mengarah filem, drama dan menulis skrip selama ini. Namun setakat ini, anaknya itu masih belum terbuka hati untuk kembali aktif.

“Saya pernah bertanya adakah dia merajuk dengan industri seni. Namun Piere menafikannya. Pierre cukup m1steri..Dia sukakan kehidupan sekarang yang ‘low profile’.

“Tapi saya tahu yang dia masih sayangkan industri perfileman. Setiap kali pulang ke Ipoh, kami akan meluangkan masa menonton filem antarabangsa”.

Pierre yang juga tidak aktif di laman sosial menyebabkan ramai tertanya-tanya kemana menghilangnya pelakon dan pengarah yang berbakat besar itu.

Khatijah pernah mencadangkan Pierre terus mengarah kerana dia bekerja sendiri dan tidak terikat dengan majikan. ” Tetapi Pierre memberitahu belum masanya lagi.” Saya rasa ada perkara yang membuatkan dia kec3wa tetapi tidak mahu diluahkan.

Tetapi sebagai seorang ibu, saya dapat merasakan yang dia kecew4. Dia berundur diri bukan sebab merajuk dengan sesiapa. “Dia kec3wa kerana tidak berjaya memberi  sesuatu kepada industri. Paling dia kec3wa melihat nasib rakan-rakan di belakang tabir yang tidak menerima bayaran yang setimpal.

“Pierre pernah memberitahu dia kasih4n dengan mereka kerana kerja disebalik tabir tampak glamor, tetapi hakikatnya mereka hidup ‘kais pagi makan pagi. Perkara itu yang menbuatkan dia paling sed1h. Katanya.”

Khatijah mended4hkan dia pernah memberitahu anaknya ‘pr0tes’ senyap yang dibuat tidak akan mengubah apa-apa.

“Bagi saya tind4kan pr0tes secara senyap tidak memvawa kebaikan. Bagi saya, apa yang penting adalah memastikan kita dpat meneruskan kelansungan hidup.

“Lagipun tiada siapa yang akan ingat dan mengenang kita selepas kita pergi.” Kata Pierre Andre.

 

Sumber: Youtube Durian Merah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:https://www.tehtarikkaw.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*