Suami Mahu Cer4i Dengan T4lak Tiga Tapi Dilar4ng M4hkamah! Ini Selebriti Yang Pernah Bercer4i Lebih Sekali

Dalam perkahwinan perkataan “cer4i”itu sememangnya menjadi ketakvtan dalam setiap perhubvngan. Berkahwin dan hidup bahagia selamanya merupakan satu harapan setiap pasangan sewaktu terlafaznya akad ikatan yang suci sebagai suami isteri.

Apabila seseorang itu melalui alam rumah tangga, sudah tentulah setiap daripada kita mengimpikan kehidupan bahagia tanpa adanya perselisih4n faham yang boleh membawa kepada percer4ian.

Bukan sahaja dikalangan orang awam malah perkara ini banyak terjadi juga dikalangan arits-artis Malaysia yang cukup terkenal popularitinya.

Salebriti yang pernah bercer4i lebih sekali

1. Erra Fazira

Pelakon filem Cinta Kolestrol ini pernah bercer4i sebanyak dua kali. Perkahwinan pertamanya dengan penyanyi dari kumpulan KRU iaitu Yusry. Perkahwinan yang merupakan’wedding of the year itu berlangsung pada 15 Jun 2003.

Mereka membuat keputusan untuk bercer4i pada 10 jun 2006. Malah perkahwinan keduanya dengan Engku Emran pula pada 25 oktober 2007 dan berpi.sah pada 18 februari 2014.

Perkahwinan keduanya dengan Engku Emran telah dikurniakan seorang cahaya mata perempuan Engku Aleesya. Erra tidak pernah mended4hkan punca pencer4innya dengan Engku Emran.

2. Rita Rudaini

Rita Rudaini merupakan seorang pelakon popular menerusi filem Mami Jarum. Rita pernah bercer4i sebanyak dua kali. Perkahwinan pertamanya dengan seorang pengulas sukan iaitu Akbar Shaari pada 23 mei 1999. Selepas dua tahun bersama, mereka telah berpis4h pada tahun 2001.

Mnakala perkahwinan keduanya bersama dengan pemain bola sepak terkenal iaitu Mohamad Aidil Zafuan Abdul Razak. Mereka berkahwin pada 28 febuari 2008 di Songkla Thailand.

Selepas lima tahun bersama, mereka telah berpis4h pada september 2013. Melalui perkahwinan ini mereka telah dikurniakan dua orang cahaya mata lelaki.

Rita pernah berkata disebabkan kedua -dua perkahwinannya gag4l, dia ser1k dan memutuskan untuk tidak berkahwin lagi.

3. Dato Seri Vida 

Datuk Seri Vida merupakan seorang usahawan produk kecantikan terkenal. Dia telah berkahwin sebanyak tiga kali. Perkahwinan pertamanya dirahsiakan dari pihak media tapi melalui perkahwinan pertamanya itu dia telah dikurniakan empat orang anak.

Malah, perkahwinan keduanya hanya bertahan selama tiga bulan sahaja. Datuk Seri Vida tidak pernah menjelaskan sebab pencerai4n dengan suami keduanya itu.

Seterusnya, dia  melangsungkan perkahwinan ketiganya dengan Fairuz Ahmad Zainudin pada Januari 2014. Suami ketiganya itu turut membantu menjalankan perniagaan bersama- sama.Mal4ngya perkahwinan ketiga itu hanya mampu bertahan selama tiga tahun dan bercer4i pada April 2017.

Menurutnya, keretakan ini berpvnca kerana bek4s suaminya tidak boleh menerima ujian dalam kekayaan.

4. Abby Abadi

Abby Abadi merupakan pelakon popular drama Gerak Khas. Abby Abadi telah bercer4i sebanyak dua kali. Perkahwinan pertama dengan pelakon Norman Hakim berlangsung pada 8 Januari 2002. Perkahwinan yang terjalin selama enam tahun itu dikurniakan tiga orang anak dan bercer4i secara sah pada 2008.

Walaupun mereka telah bercer4i, mereka masih lagi berkawan disebabkan anak-anak. Perkahwinan keduanya pula dengan Mohd Noor Farhan yang berlangsung pada 9 julai 2013.

Perkahwinan mereka tidak dpat bertahan lama dan bercer4i dengan tal4k satu pada 11 jun 2014.

Kini, Abby Abafi bahagia dengan perkahwinan ketiga iaitu Mohamad Faizal Zakaria. Mereka telah mendirikan rumahtangga pada 14 ogos 2015.

5. A.Aida 

A.Aida merupakan seorang pelakon dan produser terkenal. Dia telah menghadapi pencer4ian sebanyak empat kali. Perkahwinan pertamanya dengan vokali Ameng Spring pada tahun 1994.

Hasil perkahwinan itu, mereka berdua dikurniakan dua orang anak perempuan. Selepas tujuh tahun bersama mereka disahkan bercer4i pada tahun 2001. Tetapi selepas bercer4i, mereka telah rujvk kembali dan sah bercer4i pada tahun 2003.

Datuk A.Aida meneruskan perkahwinan keduanya dengan seorang anggota polis. Namun perkahwinannyai tu hanya bertahan untuk tempoh beberapa bulan sahaja.

Dia kemudian berkahwin sekali lagi buat kali ketiga dengan seorang pegawai polis berpangkat Superitendan bernama Suffian Sulaiman pada tahun 2007. Hasil dri perkahwinan ketiga ini, mereka dikurniakan seorang anak lelaki.

Tetapi, A.Aida terus diuj1 dengan k0nflik rumahtangga dan bercer41 pada tahun 2013. Katanya, bek4s suami mahu mencer4ikannya dengan tal4k tiga tapi dil4rang oleh pihak mahkam4h.

Dan akhirnya mereka berc3rai dengan tal4k dua selepas sahaja A.Aida memohon secara f4sakh. Pada tahun 2018 pula, dia telah berkahwin dengan seorang pelakon Ariff Aziz yang umurnya 18 tahun lebih muda darinya.

Mereka telah bernikah pada 21 julai 2018. Mlangnya selepas 10 bulan mendirikan rumahtangga, mereka telah berc3r4i buat kali keempat pada 25 april 2015.

 

Sumber : Teh Tarik Kaw

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:https://www.viralmy.me/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*