[Terkini] ‘Ma4fkan Papa Syg..’- Bapa Sahkan Rngka Knak2 Ditmui Di Bukit Zamrud Milik Anaknya.

Seremban : PoIis menemui rngka dipercayai milik seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun di lokasi pencarian di Jalan Bukit Zamrud, di sini, pagi tadi, selepas operasi pencarian dilakukan sejak 28 Mac lalu.

Pene muan kira-kira jam 11 pagi itu berjaya menemui tengk0rak, gera.ham dan cebis4n rngka dalam keadaan berta.buran di tanah serta dilitupi daun ker1ng kira-kira 10 meter daripada lokasi asal pencarian.

Seorang lelaki yang dikenali dengan nama Hasrul Izwan menulis dilaman facebooknya dan mengesahkan rngka kanak kanak yang ditemui di Jalan Bukit Zamrud semalam adalah milik anak perempuannya yang dikenali dengan nama ” Hanan ” sbak Iuahanya.

Dalam pada itu Ketua PoIis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Nanda Maarof berkata, ek0ran daripada penemuan rngka manusia itu, pihaknya mengkIasifikasikan ke.s terbabit mengikut Sksyen 302 Kanun k3$ksaan (KK) iaitu membnuh.

Penemuan rngka ini berhubung k.es kanak-kanak hiIang dan kami sudah mengkIasifikasikan ke.s mengikut Sksyen 302 KK. PoIis menemui tengk0rak, gera.ham dan cebi.san tuIang di lokasi ini.

Kami percaya tuIang ini adalah milik mngsa, seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun. Bagaimanapun tuIang ini akan dihantar ke f0rensik dan patoIogi bagi mengesahkan sama ada ia milik manusia atau haiwan, katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, hari ini.

Harian Metro pada 28 Mac meIaporkan poIis membawa seorang wanita yang dipercayai ada kaitan dengan penemuan myat wanita di kawasan g.aung dekat Jalan Lama Bukit Pu.tus ke satu kawasan beIukar di Jalan Bukit Zamrud, Temiang di sini.

PoIis bagaimanapun en.ggan mende.dahkan tujuan pencarian berkenaan, namun mengesahkan kedua-dua berkenaan mempunyai kaitan.

Ditanya mengenai kaitan k.es ini dengan penemuan myat wanita tnpa identiti di ga.ung dekat Jalan Lama Bukit Pu.tus, di sini, 20 Mac lalu, Nanda berkata, sspek bagi kedua-dua kejadian dipercayai lndividu yang sama.

Wanita yang ditemui di Jalan Lama Bukit Pu.tus dan kanak-kanak perempuan berusia lima tahun ini tldak mempunyai kaitan.

Sebenarnya pencarian ini dilakukan sejak 28 Mac lalu sehingga ke hari ini. Kami mende.sak sspek utama dan sksi supaya memberitahu lokasi sebenar mngsa dibu.ang atau ditanam.

Berdasarkan si.asatan awal, poIis mendapati anggaran kemat1an antara dua ke tiga bulan lalu. Rngka ditemui ini akan diuj1 oleh pihak f0rensik dan patoIogi sebelum Iaporannya akan dihantar ke pihak pendkwa raya untuk pertduhan.

Saya percaya s.iasatan bagi kedua-dua ke.s ini sudah hampir selesai. M0tif kejadian akan diketahui sebaik si.asatan selesai dalam masa terdekat, katanya.

Media pada 21 Mac lalu meIaporkan seorang lelaki yang mahu merakam gambar ketika berjoging di Kilometer 14, Jalan Bukit Putus, terkjut selepas menemui satu myat wanita di kawasan ga.ung.

Susulan kejadian itu, poIis mena han dua lelaki dan seorang wanita pada 22 Mac di dua lokasi di daerah ini. Salam tkziah buat keluarga adik Hanana. Al fatihah.

 

Sumber: bernama

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : DBONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*