Tvlar Kisah Dvka Adik Akid, Ebit Lew Bergegas Bantu Bina Rumah Untuknya!

SEPERTI selalu, beliau tidak boleh mendengar kesvsahan yang dihadapi oleh mana-mana individu, pasti akan terus ‘terbang’ bagi menghulurkan bantuan. Itulah karekter figura, Ebit Lew.

Sifat dermawan yang dimiliki pendkwah bebas ini menjadikan beliau digelar sebagai ‘wira’ oleh warganet.

Terbaharu, kisah dvka seorang budak lelaki bergelar Akid yang hidup serba kekvrangan disamping keluarganya di Kota Bharu, Kelantan yang tvlar sejak semalam mendapat perhatian hari ini.

Pendkwah selebriti, Ustaz Ebit Lew melalui Instagramnya sebentar tadi berjanji akan membina rumah baru buat keluarga Akid.

Ebit tampil menghulvrkan bantuan kepada Adik Akid, yang rumahnya telah rob0h disebabkan keadaan kayu yang digunakan semakin rapuh sejak Oktober tahun lepas.

@myfundaction Cuba tengok toilet dorang 😭 #fyp ♬ suara asli – semangat yuk


“Adik akid menangis ye. Jangan sedih. Kita ada Allah.

“Syukur kami akan bina rumah baru untuk akid. Terus beli semua barang untuk buat rumah baru. 2jam selesai beli dan bayar semua barang untuk buat rumah.

“Selepas Subuh terus keluar rumah. 7.30 pagi tadi terus fly dari Subang ke Kota Bharu. Terus ke rumah adik Akid.”, tulisnya di ruangan kapsyen Instagram.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)


Tambah Ebit, melihat Akid sedih dan menang1s di hadapannya hari ini, Ebit menjelaskan bahawa dia adalah insan biasa yang suka menolong orang lain.

“Adik Akid kenapa menangis?”, tanya Ebit Lew.

“Saya tak sangka ust4z datang rumah saya. Saya suka sangat dekat ustz. Selalu tolong orang. Saya nak tolong orang macam ust4z,” jawab Adik Akid.

“Saya orang biasa je adik. Adik orang baik. Allh sayang adik. Ramai orang ambil berat pasal adik. Semua orang sayang adik.

“Tadi pun semua ada bersama. Terima kasih Penghulu, orang kampung, Imam, Ngo lain,kak Raja Anita, Abang Amran. Terima kasih My Fund Action v1ralkan video. Terima kasih Kru PertubuhanKasihUmatMalaysia,” tambahnya lagi.

Semalam tvlar video di media sos1al MyFundAction mengenai kesusahan adik Akib yang terpaksa bekerja bagi mencari sesuap nasi. Rumah yang didiami bersama keluarga juga hampir rob0h disebabkan rosak.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Instagram Ebit Lew

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*