[Vide0] “Kita mesti memartabatkan bahasa ibu” – Gelagat anak Azhar Sulaiman belajar cakap melayu buat ramai pec4h pervt

Pasti ramai yang mengenali pelakon Azhar Sulaiman kan, tapi tahukah anda yang azhar sulaiman mempunyai seorang anak gadis iaitu Kasih Iris Leona yang sentiasa menjadi perhatian ramai di media sosial samada caranya bersosial atau pun tentang dirinya yang tidak fasih berbahasa melayu Walaupun anak orang melayu.

Baru-baru ini Kasih iris ada beberapa kompilasi video di aplikasi TikTok yang membuatkan ramai terhibur iaitu dimana video kasih iris yang telah disunting iaitu hanya video dirinya bercakap menggunakan bahasa melayu sepenuhnya tanpa ada selitan bahasa inggeris.

Perkongsian video tersebut telah mendapat tontonan 1.7 juta dan 1800 komen sejak ianya dimuatnaik di aplikasi tersebut. Walaupun percakapannya agak sedikit pelat tetapi setiap ayat dan perkataan yang digunakan adalah betul dan sebutannya juga betul membuatkan kasih terlihat comel.

Sebenarnya, Kasih Iris tidak selalu menggunakan bahasa melayu bila bercakap di rumah atau di luar tetapi semangatnya untuk belajar bercakap bahasa melayu memang harus dipuji. Selalunya budaya dan ajaran di rumah mewujudkan personaliti seseorang jadi seharusnya kita tidak menghakimi dirinya Walaupun tidak fasih berbahasa melayu.

Video:

@velvetdnia Hi @leonathe2nd #youtube #leona ♬ original sound – Dina


Menjengah ke rungan komen pula, ramai netizen yang meninggalkan komen comel kepada video itu. Ramai yang terhibur mendengar kasih iris yang belajar bercakap bahasa melayu dengan baik.

Komen Netizen:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Tiktok velvetdnia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*