“Kalau Isteri Dah Gem0k, Busvk Kenalah Cari Lain”

Umum sedia maklum, rumah tangga pelakon Mia Ahmad dan Mohd Izham Tarmizi pernah diuji dengan kehadiran orang ketiga. Sebelum ini, suaminya yang juga penjaga gol pasukan Johor Darul Takzim (JDT) tegas menepis dakw4an kononnya dia berlaku cur4ng.

SATU komen bernada prov0kasi dan sin1s terhadap golongan wanita membuatkan seorang individu yang hanya dikenali dengan nama “Firdaus” di Facebook dikec4m net1zen.

Semuanya bermula selepas individu itu meninggalkan komen yang seolah-olah menyokong t1ndakan golongan suami cvrang ketika isteri berada dalam pantang.

Komen yang ditulis Firdaus di laman Facebook sebuah portal itu disifatkan net1zen sebagai “sangat tidak berhati perut.”

Komen itu ditulis Firdaus sebagai respon kepada berita masalah rumah tangga yang dihadapi pelakon Mia Ahmad dan suaminya, pemain bola sepak Mohd Izham Tarmizi.

Seorang pengguna Twitter, @izs_mael, kemudiannya membuat screen capture komen itu dan memuat naik ke akaun Twitternya yang kini sudah menerima lebih 17,000 retweet dan lebih 6,000 likes.

Malah komen Firdaus di akaun Facebook portal itu juga menerima lebih 2,000 balasan.

Rata-rata netizen mempersoalkan di mana rasa kemanusiaan dan belas simpati seorang lelaki sehingga tergamak meninggalkan komen sedemikian.

Tweet tersebut menimbulkan pelbagai re4ksi di kalangan net1zen dimana rata-rata mereka meluahkan rasa mar4h kerana komen lelaki bernama Firdaus itu seolah-olah menyokong suami untuk berlaku cur4ng jika isteri dah gemuk atau tidak lagi cantik seperti dulu.

Disebabkan komen melamp4u itu, ramai net1zen mengatakan mahu menjejaki lelaki tersebut di media sosial. Tidak kurang juga, ada yang meminta agar lelaki bernama Firdaus itu menukar namanya kerana t1ndakannya itu tidak mencerminkan nama yang membawa maksud baik.

Ramai kalangan wanita turut meluahkan rasa bimbang untuk berkahwin kerana sikap lelaki seperti itu dan turut meminta agar tidak ditemukan jodoh dengan lelaki sedemikian.

Peribahasa ada mengatakan, terlajak perahu boleh diundur, tapi terlajak kata burvk pad4hnya. Apa pun, selepas ini jika nak tinggalkan sebarang komen adalah lebih baik berfikir dulu baik burvknya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : KL Menjerit

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*