“Awak Tak Solat Ke? Jomla Solat – Cara Noh ‘Ubah’ Mizz Nina Buat Ramai Tersentuh

Itulah orang kata, jangan terlalu menilai seseorang itu berdasarkan dari masa lepas dan luaran mereka, kerana setiap insan boleh berubah kearah kebaikan, kadang-kadang jauh lebih baik daripada kita.

Misalnya Mizz Nina, ketika dia kongsikan penghijrahannya kepada Neelofa dalam satu program, kisah penyanyi yang terkenal dengan lagu What You Waiting For ini diolah semula oleh seorang netizen yang menyent0h hati ramai warganet.

Noh tegur pasaI solat masa dat!ng

Katanya, penghijrahannya terdetik sejak dia mengenali Noh Hujan, seorang yang kita tengok akan yang all out diatas pentas ini seorang yang jaga solat 5 waktu.

Semasa mereka bercinta, setiap kali keluar Noh akan berhenti untuk solat.

Nina macam terkej0t bila Noh tanya,

“Awak tak solat ke? Jomla solat”

“Saya tak bawa telekung.”

“Eh takpe, pakaila telekung surau”

Mungkin disini ada yang tahu bagaimana penampilan Mizz Nina sebelum ini. Malah, ketika mereka sudah berkahwin Noh ada tanya kepada Mizz Nina mengenai hal aurat (tudung).

“Noh ada tanya pasaI tudung. Noh kata, dia tanya sebab tanggungjawab dia sebagai suami, awak nak pakai atau tak, terpulang.”

Pada waktu itu, Mizz Nina tersentak dan hanya jawab bahawa dirinya masih belum bersedia. Namun, semenjak abangnya men!nggal dunia Mizz Nina menceritakan bahawa dirinya rasa ‘dit4mpar oleh takdir’.

Pada waktu itulah dia merasakan kem4tian itu ada satu perkara yang nyata.

“Bagus, kan Noh. Untung Nina dapat Noh. Dan. Noh pula tak jvdge. Anis percaya mesti Noh selalu doakan Nina. Sekarang, Miss Nina dah jadi add!cted dengan kelas² agama dan AlQuran.”

Perkongsian ini telah meraih lebih daripada 4,000 perkongsian di Facebook dan ramai yang tersentuh apabila terbaca kisah mereka ini.

Malah ada yang memuji tind4kan Noh yang begitu ‘santai’ dalam memb!mbing Mizz Nina.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : LM/https://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*