“Patutnya Kakak Tapi Mama Mengndung,” – Lama Menanti Cahaya Mata Tapi Ibu Pula H4miI Anak Ke-8

Setiap pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga sudah pastinya menanti kehadiran cahaya mata dengan penuh sabar.

Namun, tak semua pasangan diberikan ‘rezeki’ untuk h4mil sejurus selepas kahwin (bunt1ng pel4min) dan terdapat pasangan yang perlu menunggu bertahun-tahun dan melakukan pelbagai ‘alternatif’ sebagai solusi

Sekuat mana pun ‘pejuang garis dua’ cuba mennguatkan diri apabila r4him belum pernah terisi dengan zuri4t, pasti ada satu detik di mana semangat itu akan run’tuh sekelip mata.

Apalagi melihat rakan atau ahli keluarga sendiri yang sudah disahkan h4mil.

Sama juga dengankisah yang tularbaru-baruini dimana seorang wanita yang dikenali sebagai Nureen turut tumpang gembira apabila ibunya sedang h4mil anak kelapan.

Video:

@nureenorairi_ Alhamdullilah rezeki kami berdua , baru dapat tahu dalam rahim saya ada penghuni 😭❤️🤲🏼 syukur Ya Allah 😭❤️ #1monthmarrige✨#baby2021🎈 ♬ original sound – mrliiana – analinnnn


“Ku sangka diri ini 2 line tapi ibuku yang 2 line tahniah mama. Bby kelapan is coming. Semoga Allah hadirkan zuri4t dalam rah1mku aamin.”

Bagaimana pun, wanita ini turut mempersoal mengapa dirinya tidak dikurniakan cahaya mata walaupun sudah mendirikan rumah tangga sejak awal September 2020.

“Kakak (dirinya) dah ikhti4r macam-macam tapi tak lekat pun. Kakak sedih. Kakak tak boleh mengndung ke?

Video:

@nureenorairi_

Allahuakbar! Bukan rezeki saya dan suami untuk membesar kan awak syg. Patut semalam sakit perut sgt rupanya awak dah tkda dlm rahim momi 😞😞💔

♬ bunyi asal – Hudasyahirah_


Bagaimana pun, wanita ini turut mempersoal mengapa dirinya tidak dikurniakan cahaya mata walaupun sudah mendirikan rumah tangga sejak awal September 2020.

“Kakak (dirinya) dah ikhtiar macam-macam tapi tak lekat pun. Kakak sedih. Kakak tak boleh mengndung ke?

“Bagi lah kakak jaga b4by yang kelapan ni. Kakak nak.”

Dikatakan, Nureen pernah h4mil pada Oktober 2020 namun masih belum rezekinya, kndungannya itu gu’gur dan wanita ini redha dengan ketentuannya.

Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih 80.1K tontonan, 2820 tanda suka, 253 komen dan 86 perkongsian di TikTok.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netiizen mendoakan agar wanita ini terus kuat dan dikurniakan malaikat kecil di dalam rahlmnya. Ada juga warga netiizen yang terdiri daripada ‘pejuang garis dua’ hadir di komen untuk berkongsi pengalaman dan memberi kata-kata semangat.

Komen Netizen:

 

Sumber: YOY Network

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*