Anak Artis Pertama Tercatat di Wikipedia! Teng0k Lara Alana Terkini Yang Pernah Dih1na Dulu!

Lara Alana Ahmad Awaluddin, lahir 22 Julai 2014 merupakan anak sulung kepada pasangan selebriti Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya. Sebelum Lara dilahirkan, Scha Alyahya telah memuatnaik fotot-fotonya ketika menyambut ‘baby shower’. Ketika itu, kandungannya berusia 7 bulan.

Ekoran dari itu, ramai net1zen memberi k0men meny1ndir terhadap pasangan tersebut kerana terikut-ikutkan bvdaya barat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lara Alana Ahmad (@laraalanaa)


Timbul kontr0versi mengenai penggunaan ‘baby harnest’ ke atas Lara. Kontr0versi ini mendapat perhatian meluas sehingga mendapat liputan di dalam rancangan Melodi TV3.

Kanak-kanak Macam Lara Pun Terkena Temp1as Mulut Net1zen

Ketika usianya menginjak 3 tahun, Scha Alyahya dan suaminya, Awal telah mengadakan majlis hari lahir anak sulung mereka. Tapi yang tak seronoknya bila ada seorang net1zen yang tak tahu apa sak1tnya telah men1nggalkan k0men yang sangat menyak1tkan hati.

Bagaimanapun, komen jah4t yang ditinggalkan mendapat kecman dan mengvndang kem4rahan net1zen. Lihatlah Lara sekarang, bukan main bijak dan comel lagi. Pandai berbahasa Inggeris lagi tau!

Silap-silap malv sendiri yang pernah mengh1na si comel ini dulunya.

“Meh nak nasihat sikit, janganlah mengh1na ciptaan Allah. Bukannya korang tak tahu hukvm-hakam pun…lagi pula Lara tu masih kecil dan tak tahu apa-apa”, tulis seorang peminat.

“Dan tolong ye gaiss, hormat sikit kat mak pak Lara tu, jangan ikut sedap mulut je berk0men tu!”, tambahnya lagi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lara Alana Ahmad (@laraalanaa)

Latar Belakang Ibu Lara

Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya dilahirkan 30 Mei 1983 atau lebih dikenali sebagai Scha Al-Yahya ialah seorang pelakon, pengacara, peragawati dan jurucakap produk Malaysia.

Scha mula dikenali selepas memenangi pertandingan Dewi Remaja 2005/2006 dan membuat kemunculan sulung di televisyen menerusi drama Impian Illyana (2006) dengan memegang watak pembantu sebagai Yati, dia juga mula meraih pencapaian luar biasa menerusi watak lakonannya sebagai Dania dalam siri drama Awan Dania (2008-2010) sekaligus melancarkan kerjayanya sebagai pelakon.

Dia dilahirkan di Sungai Petani, Kedah dan merupakan anak kedua daripada empat beradik. Berdarah kacukan Melayu, Cina dan Hadharami, Scha merupakan anak saudara kepada pasangan penyanyi Syed Sobrie dan Datin Sheril Aida.

Pada 4 Mei 2012, Scha berkahwin dengan pelakon dan pengacara Awal Ashaari. Majlis pernikahan mereka diadakan di Hotel Pullman Lakeside, Putrajaya. Ijabkabul dilakukan sendiri oleh bapa Scha iaitu Syed Mahadzir Al-Yahya dengan disaksikan oleh Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Putrajaya, Mohd Salman Idrus.

Pasangan ini mendapat dua orang cahaya mata perempuan yang bernama Lara Alana yang dilahirkan 22 Julai 2014 dan Lyla Amina, 12 Februari 2021.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lara Alana Ahmad (@laraalanaa)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lara Alana Ahmad (@laraalanaa)


Sumber : Youtube

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:https://www.viralmy.me

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*