Bukan Amylia Puncanya! Dato Ac Mizal Buka Cerita Selepas Pencer4ian Dengan Bek4s Isteri

Kelakar dan lantang bersuara! itulah Datuk AC Mizal yang dikenali ramai. Sudah menjadi adat rumahtangga, disetiap perkahwinan sudah pasti akan ada ujian yang mendatang. Begitu juga dengan pelakon dan pengacara popular ini.

Datuk AC Mizal pernah mengimbas kenangan pahit yang dilalui oleh isteri kesayangannya Datin Emylia Rosnaida selepas mendirikan rumah tangga.

Menurut AC, ramai yang menganggap Emylia adalah punca pencer4iannya dengan bek4s isteri.

Disebabkan tangg4pan itu jugalah Emylia menerima pelbagai kecam4n termasuklah insiden dilud4h sewaktu membeli barangan keperluan.

“Orang c4ci dia macam-macam, saya ingat lagi dia cerita dia pergi pusat membeli-belah untuk beli barang kemudian orang lud4h.

“Saya akan ingat insid3n itu sampai bila-bila, orang lud4h dia sebab saya. Saya kahwin dengan dia selepas setahun saya bercer4i dan orang menganggap seperti dialah penyebabnya.

“Tapi sebenarnya tidak, selepas saya bercer4i selama setahun kemudian barulah saya bersama dengan dia.

“Ada sampai satu tahap dia balik rumah saya tengok dia men4ngis. Saya tanya kenapa namun dia tidak mahu cerita

“Sampailah selepas seminggu dia beritahu tidak mahu pergi membeli barang. Saya tanya lagi dan kemudian barulah dia cerita apa yang men1mpa.

Kehidupan anak-anak selepas berpisah

Umum ketahui sebelum perkahwinan Dato Ac Mizal dengan Amylia, pelakon dan pengacara terkenal itu telah mendirikan rumahtangga dengan seorang wanita bernama Shafnie Zainuddin dan dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Muhammad Shafiq Iman dan Muhammad Shabil Iman.

Setelah perpisah4n mereka, jarang sekali dapat mendengar khabar berita mengenai anak-anak kepada pasangan ini. Kini kedua-duanya bahagia dengan kehidupan masing-masing. Shafnie yang mendapat hak penjagaan Shafiq dan Shabil masih tidak berubah, tetap ayu dan jelita orangnya.

Manakala anak-anak terunanya juga sudah menjadi lelaki dewasa yang sudah punya rencana hidup masing-masing. Tinggi lampai dan wajah seperti c1na, si sulung Shafiq jelas betul kesamaan wajahnya dengan ayahnya itu. Melihat wajah dan penampilan mereka, buat ibunya kelihatan seperti kakak kerana wajah muda yang tidak dimakan usia.

Sudah besar panjang dan menjadi anak muda yang kacak kedua-duanya. Baik Shafiq mahupun Shabil kedua-duanya terserlah wajah chinese look mereka lagi-lagi bahagian matanya. Copy paste wajah ayahnya betul. Apa pun, semoga Shafnie dan anak-anaknya ini sentiasa gembira dan bahagia selalu.

AC Mizal dan Shafnie berkahwin pada 24 Jun 1995 dan bercera4i pada 17 Oktober 2001.

Terbaru, Dato AC Mizal dan isterinya Datin Emylia Rosnaida yang tidak berkira dan sanggup berhabis demi anakanda tercinta dengan membuat kejutan istimewa menghadiahkan sebuah kereta mewah pada hari jadinya.

Menerusi perkongsian di laman Instagram dan TikTok miliknya, Datin Emylia Rosnaida memuat naik rakaman yang memaparkan reaksi teruja anaknya yang baru mencecah 18 tahun, Muhammad Reeve Damien atau lebih dikenali sebagai Damien tatkala mendapat kejutan istimewa tersebut.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emylia Rosnaida (@emyliadac)


Selain memberi ucapan tahniah, para peminat serta rakan selebriti menyifatkan remaja itu sangat beruntung kerana dapat memiliki sebuah kereta mewah pada usia yang sangat muda.

Di hujung rakaman itu, Datin Emylia berharap puteranya itu semakin belajar bersungguh-sungguh setelah menerima hadiah berkenaan.

Sekadar info Datuk AC dan Emylia mendirikan rumah tangga pada 10 Oktober 2002 dan menpunyai dua anak iaitu Damien dan Fea.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Youtube, IG emyliadac

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*