“Dapat Ke Beli Ni..”- Ifa Raziah ‘Claim’ Dapat Gelaran ‘Dato’, Ramai Pertikai Minta Pihak Sahkan Semula

Menerusi satu klip yang dipetik dari siaran langsung di aplikasi Instagram ‘Majalah Nona’, menjadi satu perbualan netizen apabila mereka menjemput Ifa Raziah sebagai tetamu jemputan baru baru ini untuk ditemu bual kerana beliau sering menjadi satu kontroversi dengan kemewahan yang beliau miliki seolah olah membuat sesuatu perkara yang tidak baik.

Ifa Raziah tampil memberikan penjelasan dan ini membuatkan ramai terkejut dengan penjelasan beliau apabila beliau menyatakan bahawa beliau sudah lama memiliki pangkat ‘Dato’ dan semua kekayaan beliau adalah hak milik beliau atas usah dan hasil beliau bekerja sebagai seorang usahawan dan selebriti tanah air.

Dalam siaran langsung yang dipetik dari aplikasi Instagram tersebut, Ifa Raziah telah membuktikan kepada seluruh warga netizen bahawa sudah memiliki pangkat Dato sejak di tahun 2010 lagi. Namun kenyataan beliau membuatkan ramai menyatakan bahawa cara percakapan beliau seolah olah direka untuk menyedapakan perasa.

Persoalan yang ditanya oleh hos rancangan ‘Majalan Nona’ tersebut membuatkan Ifa Raziah menyatakan bahawa selama ini pangkat yang beliau miliki jarang dicanang kerana beliau lebih selesa dengan panggilan Ifa Raziah sahaja.

Jika pangkat beliau disebut itu hanya disebut apabilaa beliau menghadiri majlis yang formal sahaja. Namun kenyataan beliau mengejutkan semua kerana tidak percaya dengan kenyataan yang diberikan oleh selebriti tersebut.

Video:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)


Tidak ramai yang dapat memiliki pangkat tersebut jika mereka tiada sebarang sumbangan terhadap negara. itulah yang menyebabkan para netizen tidak berpuas hati kerana ramai yang tidak tahu akan sumbangan yang telah dilakukan oleh selebriti tersebut.

Namun apa yang dikatakan oleh para peminat beliau, beliau merupakan seorang usahawan yang berjaya di negeri Perak dan usaha dan kerja keras beliau membuatkan beliau berhasil memiliki pangkat tersebut.

Perkara yang sebenar masih belum jelas dan kita hanya mampu doa yang baik baik sahaja untuk selebriti tersebut.

Sumber: sinetronmalaya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.sinarviral.kini.blog/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*