Terkejut Dapat Tahu Ini Rupanya Hantaran Datuk K Kepada Tokti Ketika Kahwin Dulu!

Majlis perkahwinan mempunyai kepentingan yang berbeza untuk setiap individu. Bagi sesetengah individu, ia adalah satu akuan awam yang anda akan menghabiskan sisa hidup anda dengan pasangan anda.

Bagi yang lain pula, ia adalah satu acara mengubah hidup yang disambut dengan mereka yang terdekat dan tersayang.

Salah satu perkahwinan selebriti yang paling rumit berlangsung dalam sejarah Malaysia ialah penyatuan penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza dan usahawan, Datuk Khalid Muhamad Jiwa atau Datuk K.

Beberapa sumber menganggarkan bahawa jumlah kos perkahwinan yang berlangsung pada tahun 2006 tersebut boleh mencapai lebih daripada RM 12 juta. Kos perbelanjaan kek bertingkat mereka yang digelar Indah Percintaan berjumlah RM12,000.

Tokti juga dilaporkan menerima mas kahwin RM22,222 dan wang hantaran RM 30,000. Pasangan ini kemudiannya menafikan tuntutan tersebut dengan mengatakan bahawa kebanyakan barang termasuk barang kemas dan pakaian adalah ditaja.

Walaubagaimanapun, mereka menerima RM 1 juta daripada sebuah stesen televisyen tempatan untuk menyiarkan majlis perkahwinan mereka. Perkahwinan mereka berlangsung di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur dan telah dihadiri oleh 2,500 orang tetamu dan disiarkan kepada 6.3 juta penonton seluruh negara.

Pada tahun 2010, E! News Asia menamakan pasangan ini sebagai pasangan selebriti ketiga yang paling berkuasa di Asia, selepas penghibur Cina, Simon Yam dan isteri, Qiqi dan pasangan superstar Bollywood, Aiswarya Rai dan suaminya, Abishek Bahchan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :Youtube

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*