Kedai Makan Terpaksa Tutup Awal Kerana Minyak Masak Habis. Tapi Tindakan Bijak Pelanggan Buat Tuan Kedai Ubah Fikiran

Tindakan seorang pelanggan menghulurkan minyak masak yang baru sahaja dibelinya kepada tukang masak sebuah kedai makan telah menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai.

Rakaman yang dimuat naik seorang pengguna media sosial, Iskandar Zamuel, memaparkan gelagat ibunya itu tanpa segan silu menghulurkan satu botol minyak masak kepada salah seorang pekerja di kedai makan berkenaan.

Menurut Iskandar, dia dan keluarganya baru sahaja selesai membeli barangan keperluan di sebuah pasar raya dan kemudiannya membuat keputusan untuk menjamu selera di kedai makan berkenaan.

Namun, ibunya itu berasa terkilan kerana pada mulanya kedai tersebut sudah ingin ditutup kerana kehabisan minyak masak.

Kemudian, ibunya itu terus mengambil stok minyak masak yang dibeli dari dalam troli dan memberi kepada pekerja tersebut untuk digunakan.

“Kita pula malu, memang tiada alasan la kalau dengan mak-mak,” tulisnya.

Di hujung rakaman tersebut, dapat dilihat pekerja di kedai makan berkenaan menyerahkan semula lebihan minyak yang telah digunakan kepada ibunya itu.

VIDEO:

Menjengah ke ruangan komen, orang ramai berasa terhibur melihat aksi spontan wanita tersebut dan memuji usahanya untuk dapat makan di kedai berkenaan.

“Memang ‘level’ lain la mak cik ini, peniaga mesti terkejut, tak boleh bagi alasan nak tutup kedai sebab tak ada minyak, sekali pelanggan sediakan sendiri,” ujar seorang pengguna.

“Punya nak makan juga dekat situ, terus bagi stok sendiri, mungkin memang dah penat dan lapar, tak larat nak cari kedai lain,” komen pengguna lain.

“Aku pun pernah macam ini, sanggup beli telur dekat kedai runcit sebab nak makan telur bungkus kat kedai makan, alasan stok telur habis, terus aku carikan,” kongsi Fatihah.

Dapat diskaun tak lepas sedekah minyak masak?

 

Sumber – KOSMO! ONLINE

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :http://trendingsangat.p

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*