Siti Bainun Menang1s Lihat KeIibat Bella….

Kuala Lumpur: Pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun Ahd Razali menangis teres4k-es4k ketika tiga saks1 membuat pengec4man beberapa individu termasuk remaja Sindrom Down dikenali Bella dalam perb1caraan kes, hari ini.

Meskipun tidak dapat bersemuka dengan mereka kerana terh4dang oleh tirai, namun Siti Bainun tidak dapat menahan perasaannya selepas melihat kelibat Bella dan lima individu lain yang berada di bawah jagaannya sebelum ini, dibawa masuk ke dalam mahkmah.

Siti Bainun turut melambai tangannya beberapa kali ke arah mereka.

Media dan orang awam yang berada di galeri awam juga tidak dibenarkan untuk melihat wajah mereka.

Sesi pengec4man itu dilakukan tiga saks1 pendkwaan iaitu Suhana Zam, 40; Zurianty Sudin, 39; dan Yasmin Nahar Mahmood, 19.

Terdahulu, peguam Nur A’minahtul Mardiah Md Nor yang mewakili Siti Bainun memohon supaya anak guamnya bersemuka dengan enam individu terbabit untuk melihat reaks1 mereka.

“Sekiranya mahu identiti dirahs1akan, orang awam boleh diminta keluar dan tirai dibuka,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Pendkwa Raya Nor Azizah Mohamad memaklumkan terdapat keperluan untuk melindungi saks1 daripada terpeng4ruh dengan apa yang mereka lihat dan dengar di dalam mahkmah.

“Ini adalah perlu saks1 ini dic4mkan dan tidak terddah terus dalam mahkmah ini,” katanya.

Hakim Izralizam Sanusi berkata, ini proses pengec4man dan tidak timbul 1su untuk melihat reaksi kerana ia untuk tujuan sama ada orang dirujuk adalah individu yang disebut oleh saks1 dalam perbicaraan.

“Tapi sekiranya pihak pendkwaan merasakan ada keperluan untuk orang awam keluar tiada masalah,” katanya.

Bagaimanapun, Nor Azizah memaklumkan tiada masalah untuk media dan orang awam berada di galeri awam kerana ia hanya proses pengec4man bukan merakam keterangan.

 

Sumber:HM

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:https://www.dnq.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*