PU Riz minta jangan seb4r gambar arw4h Adibah Noor tidak tutup aurat

PEMERGIAN penyanyi Adibah Noor pada malam Sabtu mengejutkan dunia hiburan terutamanya rakan-rakan artis dan peminat.

Ramai yang memuat naik foto Allahyarham bagi mengucapkan takziah dan mendoakan kesejahteraannya.

Bagaimanapun, pendakwah bebas Pencetus Ummah (PU) Haris Ismail atau PU Riz menegur netizen agar tidak berkongsi foto penyanyi itu ketika tidak menutup aurat semasa hidupnya.

“Saya mohon kepada semua yang mengenali arwah, minta jasa baik agar tidak kongsikan gambar arwah yang tidak menutup aurat. Cukup sekadar sedekah Al-fatihah.

Cukup sekadar sedekah Al-fatihah.

PU RIZ

PENDAKWAH

“Jangan kita sebarkan perkara yang tidak perlu. Pesanan ini khas buat diri saya yang sering terlupa sekian. Salam,” tulisnya di Instagram.

Dalam pada itu, Haris turut memuat naik sebuah dalil sebagai rujukan untuk kita tidak berkongsi sesuatu yang bersifat mungkar.

“Barangsiapa yang mengerjakan dalam Islam Sunnah yang baik maka a mendapat pahalanya dan pahala orang yang mengkutinya tapa mengurangi pahala orang yang mengikutinya sedikitpun.

PU Riz

PU Riz berkongsi perkara itu di Instagram.

“Dan barangsiapa yang mengerjakan dalam Islam Sunnah yang jelek maka a mendapat dosanya dan dosa orang yang mengikutinya tapa mengurangi dosa orang yang mengikuti mereka sedikitpun.” (HR. Muslim no. 1017),” demikian perkongsiannya.

Adibah Noor, 52, disahkan meninggal dunia sekitar pukul 7.40 malam, Sabtu di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur selepas alami sesak nafas dan kanser ovari tahap empat.

Jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Permai pada pagi, Ahad.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*