Pilih rumah di kawasan elit, Iqbal Zulkefli beli banglo RM5 juta

MAHU memiliki kehidupan yang lebih selesa, usahawan Iqbal Zulkefli sanggup berhabisan dengan membeli sebuah banglo mewah berharga RM5 juta yang terleak di Bangsar, Kuala Lumpur.

Iqbal atau Ahmad Iqbal Zulkefli, 28, berkata, selain keluasan rumah yang lebih besar, dia memilih Bangsar kerana lokasinya berhampiran dengan ibu kota Kuala Lumpur dan memudahkan urusan hariannya.

“Sebelum ini rumah saya di Kajang, lokasinya agak jauh dengan Kuala Lumpur. Jadi apabila ada urusan di luar, memakan masa lama untuk sampai ke sesuatu lokasi.

iqbal 2

Iqbal mahu kediaman lebih luas dan selesa.

“Sekarang ini rasanya lebih mudah tinggal di tengah-tengah bandar. Rumah ini bukan sahaja untuk tempat tinggal tetapi boleh dijadikan pejabat untuk saya bekerja,” katanya kepada mStar.

Iqbal memberitahu urusan jual beli daripada pemilik asal memakan masa tempoh sebulan dan bakal berpindah ke kediaman itu pada Ogos ini.

Sebelum berpindah kata Iqbal, dia ingin melakukan beberapa pengubahsuaian pada kediaman itu mengikut citarasanya sendiri.

“Sebenarnya rumah tersebut baru sahaja diubah suai oleh pemilik sebelum ini, jadi memang nampak macam baharu.

“Saya juga akan lakukan sedikit kerja-kerja pengubahsuaian, menukar hiasan dalamannya mengikut citarasa tersendiri,” katanya.

Tidak hanya melakukan pengubahsuaian, Iqbal juga akan membeli perabot baharu untuk kediamannya itu dan tidak membawa semua barang-barang dari rumah lama.

Rasanya jumlah k3$eluruhan untuk pindah rumah ini tidak kurang daripada RM7 juta

IQBAL ZULKEFLI

USAHAWAN

“Dapat rumah baharu mestilah saya juga mahu perabot baharu. Perabot lama ada yang akan saya bagi kepada orang lain dan jual semula dengan harga lebih murah.

“Selain siapkan bilik untuk anak, saya juga akan buat rumah untuk kucing-kucing saya nanti. Rasanya jumlah k3$eluruhan untuk pindah rumah ini tidak kurang daripada RM7 juta,” ujarnya.

Bukan sahaja untuk diri sendiri, bekas peserta Big Stage 2022 ini juga berharap kediaman baharu ini dapat dimanfaatkan kepada orang lain.

iqbal 1

Iqbal bersama anak angkat yang muda dijaga sejak Mei lalu.

“Selepas ini mudahlah untuk saya adakan majlis kerana boleh jemput ramai orang. Saya juga boleh adakan majlis agama dengan menjemput anak pelajar tahfiz atau anak yatim.

“Memiliki rumah yang lebih besar dan selesa ini, saya boleh berkongsi rezeki dengan ramai orang,” jelasnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: MSTAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*