Peniaga Cendol Dit1pu Rakan Dan Dibvang Keluarga, Netizen Seb4k Lihat Nasib Lelaki Ini

Baru-baru ini, tular di Tik Tok kisah seorang peniaga cendol yang mend4kwa dirinya dit1pu dan berada dalam k3$usahan. Kisah hidup yang dialami oleh lelaki itu turut membuatkan kebanyakan netizen berasa seb4k melihatnya. Video yang dikongsikan itu juga tular dan menerima lebih dari dua juta tontonan setakat ini.

@danish.firds I tengah fly drone, tiba2 ada seorang pakcik ni datang sebelah saya minta bantuan dia menangis #bantuan #videoviral #tiktokmalaysia #orangmiskin #fyp #fypシ #cendol ♬ Sad Emotional Piano – DS Productions

Menerusi video yang dikongsikan ini, pemilik video memberitahu dia dihampiri oleh lelaki tersebut yang bertanyakan sesuatu kepadanya. Pada awalnya, lelaki itu bertanyakan bagaimana dia boleh mencari imam yang berdekatan untuk mendapatkan bantuan.

Dia kemudiannya menceritakan k3$usahan yang dialaminya di mana dia telah ditipu oleh rakannya yang kononnya ingin membantunya membuka gerai cendol di Terengganu. Hasil daripada pen1puan itu, peniaga cendol ini telah mengalami kerug1an sebanyak RM3,000.

Dalam masa yang sama, lelaki itu juga mengalami keced3raan pada bahagian kaki selain dibvang keluarga selepas mereka tidak dapat menerima dirinya yang kini beragama Islam. Simpati dengan nasib yang dialami peniaga cendol itu, pemilik video sempat menghulurkan sedikit wang untuk meringankan bebannya.

Meninjau di ruangan komen, kebanyakan netizen turut sama bersimpati melihat nasib peniaga tersebut. Malah ada juga yang berniat ingin membantu namun tidak pasti bagaimana cara untuk berhubung dengan lelaki itu.

“seb4k masa dia cakap, family tak terima saya sebab saya islam.”

peniaga cendol

“k3$iannya dia cakap pun nampak penat.”

lelaki

“Tolong bukak tabung untuk dia.”

komen

“Moga pak cik dimurahkan rezeki.”

tik tok

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:http://www.jutawan.bbn.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*