19 Tahun Berlalu! Datin Tiara B0ngkar Sesuatu Tentang Hani Mohsin Buat Ramai Terduduk

Masihkah anda ingat dengan pelakon arwah Hani Mohsin? Popular dengan filem Jimi Asmara, Allahyarham ini mempunyai seorang anak perempuan bernama Hani Karmila hasil perkahwinannya bersama Puan Sri Tiara Jacquelina.

Walaupun arw4h sudah lama pergi meninggalkan kita namun namanya tetap terpahat Dalam hati peminatnya.

Jarang sekali peminat disajikan dengan perkembangan anak-anak oleh Puan Sri Tiara. Biasanya dia lebih gemar berkongsi cerita berkaitan dengan resort dan aktivitinya sahaja.

Dalam perkongsian tersebut, Puan Sri Tiara menerusi kapsyennya berkata, waktu lapang pada hujung minggunya diisi dengan bersama anak kesayangannya sambil minum kopi bersama.

Nampak sudah besar panjang Hani Karmila dan jauh berbeza dengan wajah ketika kecilnya dahulu.

Melihat akan raut wajah Hani Karmila terkini, pasti ramai yang bersetuju bahawa , wajah nya cukup seiras dengan ayahnya, Hani Mohsin. Saling tak tumpah terutama sekali senyumannya itu seperti melihat senyuman Hani Mohsin, seiras betul.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tiara Jacquelina (@tiarajacquelina)


Kisah Hidup Arw4h Hani Mohsin

Arw4h Hani Mohsin menjinakkan diri dengan dunia lakonan ketika menuntut di Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dan minat tu semakin meninggi apabila Allahyarham melanjutkan pelajaran di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam dalam bidang Pentadbiran Perniagaan.

Semasa di UiTM Allahy4rham mengasah bakatnya lagi hingga dilantik sebagai Presiden Persatuan Anak Seni Kampus atau Peska, selepas tamat pengajian di UiTM pada tahun 1987 Mohsin bekerja sebagai eksekutif pemasaran di sebuah firma swasta.

Beliau men1nggal dunia pada 25 Julai 2006 di Terminal Tambang Murah (LCCT) di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kerana pengsan akibat ser4ngan sakit jantung ketika beliau menunggu penerbangan ke Pulau Langkawi untuk melancong bersama anaknya Hani Karmila.

Kini Hani Karmila tinggal bersama dengan ibunya, Puan Sri Tiara Jacquelina dan Tan Sri Mohd Effendi Norwawi.

Selepas kemat1annya, syarikat miliknya Imagine Pictures ditutup pada penghujung 2006.


Keperibadian Arwah Hani Mohsin Dari Mata Tiara Jacquelina

Hani Mohsin adalah seorang yang budiman dalam berlemah lembut: Salah seorang daripada segelintir lelaki yang baik yang saya ada berpeluang untuk bertemu dalam perjalanan hidup saya.

“Mereka yang mengenalinya mengingatinya kerana senyumannya yang besar, rasa jenakanya, cara dia sentiasa bersikap anggun, sikap merendah diri, kecekalan, disiplin dan dedikasinya terhadap kerjanya.

“Dia menghargai persahabatan dan berusaha keras untuk membina dan memupuk mereka. Tidak hairanlah lebih daripada 2,000 orang berada di sana untuk memberi penghormatan terakhir pada hari perjalanan terakhirnya. Sesetengah daripada kita mungkin tidak pernah bertemu dengan orang sebanyak itu sepanjang hayat!

Mengakui bertuah kerana mempunyai dia melalui dan menyentuh hidup suatu ketika dahulu.

“Lima tahun bersama memberikan kami seorang gadis cantik bernama Hani Karmila sebagai memperingati kenangan itu.

“Kehidupan kami bersama tidak semestinya jalan hidup saya berubah; Saya memulakan perjalanan baru dengan seorang lagi lelaki yang hebat dan baik hati. Namun, saya dan Mohsin sentiasa kekal rapat, terutama demi Mila, dan kami sentiasa berbincang tentang keibubapaan dan membesarkan Mila kecil.

“Saya melihat begitu banyak tentang Mila yang mengingatkan saya kepada Mohsin. Tulang pipinya anda tidak boleh silap sebagai miliknya, serta anggota badan dan ketinggian yang langsing. Tetapi lebih daripada sekadar fizikal ialah minda persepsinya, kepintaran dan kekuatan dalaman.

Pada 17 Julai 2003, pengiktirafan yang sewajarnya datang kepadanya, apabila beliau dikurniakan PMP (Pingat Mahkota Perlis) daripada Yang Dipertuan Agong untuk tahun kecemerlangannya dalam industri. (Mohsin meninggal dunia pada 25 Julai.)

“Hari ini, Seni telah kehilangan salah satu yang terbaik. Hari ini, terdapat kurang satu bintang yang bersinar di antara beberapa bintang yang berkilauan di langit kita. Hari ini, Seni telah kehilangan seorang kawan.”, katanya.

Semoga beliau tenang di kalangan r0h-r0h yang dirahmati Allah. Al-fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Youtube

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*