Baru Sahaja Mendapat Khabar Berita Drpd Ibu Ainul, Dr Amalina Terus Cakap Ini.

Adik Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin yang sebelum ini menjadi perhatian selepas menjalani pembedahan kanser mulut Germ Cell Tumor kini dikatakan berada dalam keadaan stabil selepas melalui keadaan kritik4l akibat j4ngkitan v1rus.

“Mama Yakin Keadaan Ainul Semakin Baik”

Perkara itu dikongsikan sendiri oleh ibunya menerusi hantaran di Instagram yang menceritakan keadaan Ainul sudah mula minum susu pada pagi ini selepas dua hari berpuasa.

“Pagi ni Ainul dah start minum susu. Dua hari dah Ainul puasa tak dapat minum susu. Mama Yakin keadaan Ainul semakin baik.”-Kongsi ibu Ainul Mardhiah

Dr Amalina Titip Doa Buat Ainul

Berita keadaan Ainul turut mendapat perhatian personaliti terkenal yang juga Pakar Bedah Am, Dr Amalina yang pernah membantu mengaturkan pembedahan Ainul beberapa tahun lalu turut menitipkan doa buat Ainul agar diberikan kesembuhan dengan cepat.

“Baru sahaja mendapat khabar berita daripada ibu Ainul . Ya Allah, marilah kita sama-sama doakan untuk Adik Ainul. Semoga cepat sembuh.

“Ainul sayang. Anda telah melakukannya banyak kali sebelum ini. Anda boleh melakukannya lagi! Teruskan berjuang sayang! InsyaAllah.”-Tulis Dr Amalina

Semalam, ibunya, Nurul Erwani Zaidi memaklumkan anak perempuannya berada dalam keadaan tenat dan menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi Pediatrik (PICU).

Nurul Erwani turut menceritakan Ainul mula menunjukkan simptom muntah dan cirit-birit sebelum dikejarkan ke hospital menaiki ambulans.

Kuala Lumpur: Keadaan kesihatan Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin, kanak-kanak yang pernah menghidap k4nser mulut Germ Cell Tumor semakin baik.

Perkembangan terbaru Ainul Mardhiah itu dikongsi ibunya Nurul Erwani Zaidi menerusi hantaran di Instagram, pagi ini.

“Pagi ini, Ainul dah start (mula) minum susu. Dua hari dah Ainul puasa tak dapat minum susu.

“Mama yakin keadaan Ainul semakin baik. Ainul belum sedar lagi. Ubat tidur masih run (jalan) sebab Ainul tengah on ventilator (dipasang alat bantuan pernafasan).

“Ainul tak boleh sedar lagi sebab tak nak bagi Ainul penat bila tengah on ventilator.

“Jangan risau semua, Ainul tengah stabil, teruskan doa untuk Ainul ye,” katanya memaklumkan keadaan Ainul semakin baik selepas pemeriksaan darah dan x-ray.

Menerusi hantaran sama, Nurul Erwani berkata, anaknya itu tetap aktif walaupun tidak sihat termasuk ketika dijangkiti Covid-19 baru-baru ini.

Katanya, sebarang perkembangan terkini mengenai kesihatan Ainul Mardhiah akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.

Kisah penderitaan Ainul Mardhiah mendapat perhatian ramai pihak termasuk Dr Nur Amalina Che Bakri yang membantu menjalankan pembedahan di London, United Kingdom (UK), bagi membuang tumor seberat 200 gram daripada mulutnya ketika kanak-kanak itu berusia sembilan bulan pada Jun 2019.

Semalam, Nurul Erwani memaklumkan Ainul Mardhiah sedang dirawat di Unit Rawatan Rapi Pediatrik (PICU) di sebuah hospital.

Ainul Mardhiah mula menunjukkan simptom muntah dan cirit-birit sebelum dikejarkan ke hospital dengan menaiki ambulans.

Kanak-kanak itu mula muntah dan cirit-birit dalam masa sehari dan kelihatan sebelum dibawa ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.

 

Sumber : Murai, hmetro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :https://dailynewstime-24.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*