PDRM Berjaya Temui Kontrakt0r Ubhsuai Rmah Zalina.Azman. Ini Jawapan Mereka Ketika Soal Slasat

Kuala Lumpur – Sebelum ini p0lis sedang meng.esan beberapa pekerja yang dipercayai melaksanakan pengubahsuaian kediaman bekas personaliti TV3, Zalina Azman.

Ketua P0lis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd Iqbal Ibrahim, berkata ia bagi membantu si.asatan k.es kehil4ngan Zalina atau turut dikenali sebagai Zally sejak November tahun lalu.

Dalam usaha s.iasatan itu, beliau berkata, p0lis telah mengambil keterangan enam ahli keluarga Zalina, setakat ini.

Enam ahli keluarga diambil keterangan bagi membantu sia.satan selepas laporan p0lis dibuat berhubung kehil4ngan Zalina.

“Bagaimanapun, p0lis masih menjalankan s.iasatan dan mengesan pekerja terbabit,” katanya kepada media.

Pemilik pusat tahfiz yang berjiran dengan rumah Zalina, Mohammad Bokhari Shariff, 76, memaklumkan kerja pengubahsuaian kediaman berkenaan terhenti beberapa bulan sebelum kehilangan wanita itu dilaporkan.

Ini Kenyataan Dari Pekerja Dan Kontraktor

Polis mengesahkan kontraktor dan dua pekerja yang melakukan kerja pengubahsuaian rumah bekas personaliti TV3, Zalina Azman tidak terbabit dalam k.es kehil4ngan wanita itu.

Ketua P0lis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd Iqbal Ibrahim, berkata kontraktor berusia 30an dan pekerjanya dipanggil untuk memberikan kenyataan berkaitan k.es kehilangan Zalina, dua minggu lalu.

Mereka memaklumkan kerja pengubahsuaian bermula 2019 selepas setahun Zalina membeli rumah itu dan ia dilakukan secara berperingkat dengan dimulakan pendawaian, studio untuk galeri, tempat masak dan rakaman.

“Kos ubah suai rumah itu berjumlah kira-kira RM 320,000 dan Zalina sempat membuat pembayaran RM 260,000 yang dibayar secara berperingkat mengikut kerja pengubahsuaian yang dijalankan dan bayaran terakhir pada Ogos tahun lalu,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat P0lis Daerah Shah Alam hari ini.

Beliau berkata, kerja pengubahsuaian rumah Zalina juga dilakukan ketika P.erintah Kawalan Pergerakan.

Katanya, Zalina kemudian tidak meneruskan pengubahsuaian kerana tidak mempunyai wang ketika proses ubah suai rumah itu sudah siap kira-kira 60 peratus.

“Polis mengesahkan kontraktor dan dua pekerja itu tidak mempunyai kaitan dengan kehil4ngan Zalina. Setakat ini, sebanyak 20 keterangan sudah diambil sejak kehil4ngan wanita itu pada November tahun lalu,” katanya.

Mengulas mengenai p0lis melakukan ti.ndakan geledah kediaman Zalina sebanyak tiga kali, Mohd Iqbal memaklumkan ia bagi memastikan pihaknya tidak tertinggal sebarang b.ukti.

“Dalam pemeriksaan terakhir 28 Julai lalu, kita mengambil satu unit komputer riba untuk dianalisa dan beberapa dokumen. Pemeriksaan menggunakan Unit Anjing PengesanK9 juga g.agal mengesan sebarang jejak di rumah itu,” katanya.

Pada 18 Julai, media melaporkan p0lis giat mencari bekas personaliti TV3 itu yang dilaporkan hil4ng sejak November tahun lalu.


Polis menerima laporan daripada anak lelaki Zalina, Mikhael Norman, 33, berhubung kehil4ngan ibunya pada 29 November tahun lalu.

Zalina dilaporkan hil4ng selepas Mikhael gagal menghubunginya sejak 24 November bagi memaklumkan bapa personaliti televisyen itu dimasukkan ke h.ospital.

 

Sumber:bh

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:https://www.dnq.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*