“Tolong Menolong Tanpa Mengira Bangsa..” – Sikap Pemuda Dipuji Tapi Lain Pula Yang Orang Perasan

Menerusi halaman tiktok, satu video tular dimana seorang lelaki berbangsa cina meminjam baju berkolar daripada seorang lelaki melayu. Dia yang ingin mengambil lesen kenderaan, tidak dibenarkan masuk kerana tidak memakai baju berkolar.

Dengan jasa baik lelaki melayu tersebut, dia yang memakai baju dua lapis telah memberi pinjam bajunya. Video tersebut mendapat sebanyak 300 ribu tontonan dan 30 ribu sukaan.

Ramai netizen yang memberi komen positif dan berbangga akan perpaduan rakyat Malaysia yang sentiasa tolong menolong antara satu sama lain.

Di ruangan komen, ramai juga yang perasan akan kesopanan lelaki yang memberi pinjam bajunya. Mereka perasan yang dia melipat bajunya terlebih dahulu sebelum memberi pinjam.

Video: 

@eeqramazizi ceritanya, seorang lelaki tidak dibenarkan menjawab exam memandu disebab baju tak berkolar apa apa pon terbaik malaysiaku #semangatmalaysia #f ♬ Saya Anak Malaysia (Mandarin Version) – Thomas & Jack & FS (Fuying & Sam) & Daniel Cheah & Haoren & Priscilla Abby & Pink & Ribbon Ooi & Michiyo Ho & Jeryl Lee


Terbaik lah bang, sikap tolong menolong memang wajar dipuji. Min respek dengan rakyat Malaysia yang tidak lokek tolong menolong antara satu sama lain tanpa mengira bangsa. Komen yang baik-baik yaa..

Komen netizen:

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : sinetronmalaya.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*