Ditudvh Cvri Pokok Di Pameran Floria Putrajaya, Anak Tampil Bagi Penjelasan, “Woii Ni Mak Aku…”

Kecoh di media sosial baru-baru ini apabila seorang individu mendakwa ada pengunjung karnival Royal Floria Putrajaya yang mencvri pokok bunga di situ dan membawanya balik. Perkongsian yang dimuatnaiknya itu turut menerima perhatian ramai dan menjadi tular dalam masa yang singkat.

Di dalam hantaran tersebut, individu itu turut memuat naik sekeping gambar memaparkan seorang wanita yang sedang mengangkut pokok-pokok ke dalam kereta. Malah dia turut mengecam tindakan wanita itu membawa pulang pokok-pokok itu secara mencuri selain turut menyentuh mengenai isu B40.

“Orang tak habis lagi melawat Floria tu, korang dah start kutip pokok bunga bawak balik…”

twitter

Susulan isu itu yang kemudian menjadi tular, seorang lelaki yang mendakwa dia adalah anak kepada wanita itu menepis dakwaan yang dikatakan. Menurutnya, wanita di dalam gambar itu yang merupakan ibunya tidak mencvri pokok-pokok tersebut seperti yang did4kwa individu itu.

Sebaliknya, ibunya membeli sendiri pokok yang dijual di karnival tersebut dan bukannya membawa pulang pokok itu secara mencvri. Malah lelaki itu turut berkongsikan resit pembelian itu dan mengec4m tindakan individu tersebut yang sewenang-wenangnya menuduh ibunya mencvri.

“Woii ni mak aku. Mak aku beli pokok yang dijual lah with receipt lagi bukan main kutip je…”

https://twitter.com/amirashrafwz/status/1567667434517311488?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1567667434517311488%7Ctwgr%5E58f0561b948727ad7ac6325b5331cb215655b523%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fhimpunanceritalawak.com%2F2022%2F09%2F08%2Fdituduh-curi-pokok-di-pameran-floria-putrajaya-anak-tampil-bagi-penjelasan-woii-ni-mak-aku%2F

Meninjau di ruangan komen, kebanyakan netizen turut meminta lelaki itu mengambil tindakan terhadap individu tersebut yang telah menyebarkan tudvhan ke atas ibunya. Selepas pemuda itu tampil memberikan penjelasan, individu yang memuat naik tuduhan itu telah pun memadamkan hantaran tersebut dan menukar profilnya kepada private.

“Nasib brader ni simpan resit, kalau aku memang dah buang dah segala resit. Silap orang lah dia cari pasal…”

pokok-pokok

“Kalau saya, saya dah bantai orang mulut mengata mak saya.”

lelaki

“Saman je lah. Sungguh-sungguh dia pertahankan stand dia yang orang dalam gambar tu pencvri.”

komen

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*