Guru Bersihkan Kening Pelajar Kerana Disangka Makeup, Rupanya Kening Tebal Memang Kening Asal

Rata-rata sekolah tidak membenarkan pelajar wanita bersolek secara berlebihan kerana ia akan melanggar undang-undang sekolah. Termasuk juga buat pelajar lelaki, mereka tidak dibenarkan untuk menyimpan rambut panjang.

Jika pelajar dilihat melanggar undang-undang sekolah, mereka boleh dikenakan tindakan oleh guru disiplin.

Baru-baru ini, tular sebuah video di Indonesia yang memperlihatkan seorang pelajar didenda oleh gurunya kerana disangka bersolek ketika di sekolah.

Menerusi video tersebut, pelajar tersebut mend4kwa dia sering disindir oleh rakan sekelas yang menvduh pelajar ini bersolek. Sind1ran ini dibuat selepas mereka melihat kening pelajar wanita ini sering kelihatan rapi dan tebal.

Video tersebut turut menunjukkan seorang guru wanita cuba membersihkan kening pelajar wanita tersebut dengan menggunakan tisu. Namun, guru wanita itu mula buntu apabila tisu yang digunakan tidak kotor meskipun sudah diusap berkali-kali ke atas kening pelajar wanita yang did4kwa bersolek.

Video:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Makassar Info (@makasar_info)


Kejadian ini berlaku di dalam kelas sambil ditonton oleh pelajar lain. Turut kelihatan beberapa pelajar lain hanya mampu ketawa melihatkan guru tersebut yang tidak berputus asa membersihkan kening pelajar wanita itu.

Pelajar wanita tersebut juga dilihat berkali-kali memberitahu gurunya bahawa dia tidak mengenakan apa-apa solekan dan kening itu adalah asli.

Komen Netizen:

Video ini ternyata tular di media sosial dan mendapat perhatian ramai warganet. Seorang individu ada mempersoalkan tindakan guru itu yang tidak sepatutnya berbuat sedemikian.

Apa pendapat anda tentang isu ini?

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://lobakmerah.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*