[Terkini] ‘Saya ‘dis0rok’ Dalam lnap Desa di La0s..’ 20 Hari DicuIik, Azi Cerita Apa Yang Berlaku.

Kota Bharu: “Setiap hari ketika dalam tah.anan saya berdoa agar segera dikembalikan kepada keluarga dan Alhamdulillah, doa saya dimakbulkan,” kata Rosnazirah Mohd Naim.

Rosnazirah, 36, yang dicuIik sekumpulan lelaki pada 13 September lalu berjaya dibawa pulang ke negara ini pada Khamis lalu sebelum diserahkan kepada keluarga, petang semalam.

Ejen jualan kosmetik itu berkata, dia tldak mengingati secara jelas kronologi pencuIikannya, namun tahu ditempatkan di sebuah rumah seakan inap desa di sebuah perkampungan di Laos selepas menmpuh perjalanan panjang dari Sungai GoIok di Pengkalan Kub0r, Tumpat.

“Ketika tiba di tebing Sungai GoIok pada hari kejadian (dicuIik) untuk menaiki bot, ada beberapa saksi di sekitar tapi mungkin mereka tidak tahu apa sebenarnya berlaku atau tldak ingin masuk campur kerana ta.kut.

“Sebaik menyeberangi Sungai GoIok, saya dibawa menaiki kereta dan terus menuju ke destinasi yang tldak diketahui, tapi menempuh perjalanan yang Iama sehinggalah tiba di sebuah rumah di Laos.

“Sepanjang dita.han, setiap hari saya mena ngis dan bertanya bila akan dikembalikan kerana saya difahamkan mereka tidak meminta wang te.busan, malah tidak tahu apa m0tifnya,” katanya.

Rosnazirah berkata demikian ketika menerima kunjungan Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Che Abdullah Mat Nawi untuk bertanya khabar wanita itu, hari ini.

Menurutnya, sepanjang perjalanan dari Thailand untuk memasuki Laos, mereka menmpuh banyak seka.tan jalan raya dan hatinya berdoa agar dita.han di mana-mana lokasi tetapi tldak berlaku sehinggalah mereka tiba di destinasi.

Sepanjang dita.han, Rosnazirah berkata, dia menerima layanan baik daripada kumpulan individu yang mencuIiknya termasuk menjaga makan minumnya, namun dalam masa yang sama berasa blmbang jika diapa-apakan.

“Dalam hati, saya ada juga ingin menjerlt meminta tolong, tapi mengenangkan ia mungkin s1a-s1a kerana kawasan sekitar adalah sawah padi dan tlada yang faham, saya hanya mampu berdoa sahaja,” katanya.

Ibu kepada seorang cahaya mata itu berkata, setiap kali ditanya bila akan dihantar pulang, lelaki itu memberi jaminan akan berbuat demikian sambil memintanya bersabar selain memberi temp0h antara tiga minggu hingga sebulan kerana keadaan masih ‘p.anas’ disebabkan berita mengenai pencvIikannya terse.bar luas.

Sehinggalah pada satu hari, seorang daripada pencvIik itu memberitahunya ‘you back home’ dan Rosnazirah bertanya ‘when?’ sebelum dijawab ‘today’ oleh lelaki berkenaan.

“Kami menaiki kereta menuju ke Bangkok dan dita han oleh pihak lmigresen (Thailand) sebelum anggotanya perasan wajah saya yang tersebar berhubung ke.s pencuIikan menyebabkan kami semua dit.ahan dan saya dibawa ke depot taha.nan lmigresen.

“Tidak lama kemudian saya dibawa ke Kedutaan Malaysia di Thailand dan selepas itu saya dapat berhubung dengan keluarga dan pr0ses membawa pulang ke negara ini segera dibuat,” katanya.

Dalam masa yang sama, wanita itu mengakui masih berasa trau.ma dan meminta diberi masa secukupnya untuk bertenang sebelum dapat memberi penjelasan penuh mengenai kejadian pahlt yang dialaminya itu.

 

Sumber: hm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :DBONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*