‘Saya Rasa D0wn Sampai Bercer4i”- Diana Rafar Ded4h Sikap Suami! Rupanya Alami Penyakit Yang Ramai Tak Tahu

Adiana Abdul Rafar atau lebih dikenali sebagai Diana Rafar, merupakan salah seorang penyanyi wanita di Malaysia. Beliau menyertai Kumpulan G.I.M. pada 1988. Diana merupakan adik kepada Linda Rafar dan pelakon utama dalam filem Svsuk.

Pelakon Diana Rafar mended4hkan pernah berputus asa di awal perkahwinannya gara-gara sikap 0CD (Ganggu4n Obsesif Kompulsif) suaminya, Zamarul Hisham.

Menurut Diana sikap cerewet suaminya itu pernah membuatkan perkahwinan mereka gag4l dan pernah bercer4i pada 14 Januari 2015.

“Cerewet suami saya ni sampai satu tahap memang rasa down. Kita rasa asyik semua salah saja…rasa tak sempurna dan sering terfikir macam mana nak jadi isteri terbaik.

“Sedih juga la, sampai awal-awal perkahwinan dulu saya surrender (bercer4i). Tak mengapa la saya kata saya dah tak nak (tak mahu teruskan).

“Tapi bila sudah lama fikir sebenarnya boleh saja saya terima (rujuk semula) dia kembali,” katannya.

Dia juga meminta agar isteri bertabah jika dikurniakan suami yang mempunyai sikap yang sama seperti Zamarul.

Selepas berkahwin semula, pelakon Diana Rafar berkata perhubungannya dengan suami semakin romantik, lebih-lebih lagi selepas melalui ujian bercer4i pada awal Januari 2015.

Dia berkata lagi mereka suk4r berjauhan dan ingin melakukan setiap perkara bersama-sama.

“Alhamdulillah, kami lebih romantik. Rasa macam baru kahwin pula. Pendek kata, rasa tak boleh kehilangan.

Sementara itu, kata Diana, kunci kekal bahagia dalam sesebuah rumah tangga pula adalah saling jujur dan mempercayai antara satu sama lain.

“Alhamdulillah, apa yang telah berlaku sebelum ini (cerai dan kemudiannya rujuk) telah membuka mata saya dan suami, Zamarul Hisham untuk menjadi lebih baik dan terbuka,” ujarnya.

“Setiap ujian yang datang, jangan kita cepat melatah. Sebaliknya perlu muhasabah diri dan lihat apa kesalahan kita pula.

“Alhamdulillah, saya dah tak macam dulu yang terlalu berem0si. Sekarang ini saya lebih matang dan tidak mudah terasa,” tuturnya.

Terdahulu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, Zamarul telah membuat laf4z ru.juk terhadap isterinya, Diana kira-kira sebulan selepas mereka bercer4i.

Obsessive compulsive dis0rder (OCD) adalah ganggu4n ment4l yang menyebabkan penderit4nya merasa harus melakukan suatu tindakan secara berulang-ulang. Bila tidak dilakukan, penderit4 OCD akan diliputi kecem4san atau ket4kutan.

Ganggu4n obsesif kompulsif dapat dialami oleh siapa saja. Meski lebih sering terjadi di awal usia dewasa, OCD juga bisa terjadi pada anak-anak atau remaja. Penderit4 OCD terkadang sudah menyadari bahwa pikiran dan tindakannya tersebut berlebihan, tetapi tetap merasa harus melakukannya dan tidak dapat menghindarinya.

Sebenarnya, tiada cara yang dapat dilakukan bagi mencegah kejadian OCD. Akan tetapi, ia dapat diceg4h daripada memburuk menjadi komplikasi di atas sekiranya masalah OCD dideteksi dengan segera.

 

Sumber :Mstar, IG Diana Rafar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:http://www.mediakita.dnq.news

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*