Sambut Hari Jadi Dengan ‘LIGHTER’ Sahaja Und4ng Rasa Seb4k

Mungkin ramai di antara kita yang rasa diri mereka atau keluarga mereka sudah susah atau miskin, tidak seperti keluarga lain yang penuh dengan kesenangan yang melimpah ruah. Minta sahaja apa mesti ditunaikan.

Tetapi sebenarnya ramai yang tidak tahu sebenarnya masih ramai yang lebih susah dari kita bayangkan. Ramai yang masih berada dalam kesussahan tetapi tetap bersyukur dan masih boleh tersenyum walaupun serba kekurangan.

Sama juga situasi yang dirasai oleh seorang kanak- kanak perempuan yang tidak mampu untuk dibelikan sebiji kek sempena hari ulang tahunnya telah tular di media sosial aplikasi telegram reels yang turut mengund4ng seb4k kepada semua warganet yang menontonnya.

Video berkenaan memaparkan seorang kanak- kanak yang sedang menyanyikan lagu “happy birthday to you” sambil meniup pemetik api sahaja dan tiada kek mahupun majlis hari jadi yang dihadiri oleh kawan-kawan tetapi hanya meniup api pada pemerik api sahaja. Walaupun tidak ada kek, kelihatan kanak-kanak itu tetap tersenyum gembira apabila meniup pemetik api itu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by YOY Network (@yoynetwork)


Apabila melihat ke ruangan komen, rata-rata warganet tidak dapat menahan air mata dan seb4k mereka kerana kesian dengan kanak-kanak itu. Ada juga yang bertanyakan alamat untuk menghantar hadiah dan kek hari jadi kepadanya.

Komen Netizen:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.instagram.com/yoynetwork/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*