BCL akui sampai alami Mental Down gara gara kuarantin. Siap lalui detik sukar apabila berpisah dengan anak.

ENAM hari menjalani kuarantin kendiri di rumah, penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari berkongsi keadaan dirinya kini mengalami gejala jangkitan Covid-19. Menurut Bunga, selain mengalami simptom-simptom bersifat fizikal, virus itu juga menyebabkan mentalnya terganggu.

“Hari ini saya kongsi apa yang saya rasa, ternyata bukan sahaja gejala bersifat fizik, Covid-19 juga memuat mental saya ‘down’. Walaupun saya menjalani kuarantin bersama empat orang sahabat yang juga dijangkiti tapi sometime I feel very low.

Bunga menjalani kuarantin bersama empat rakannya yang turut dijangkiti.

Tambah balu Allahyarham Ashraf Sinclair ini, perkara paling sukar baginya adalah terpaksa berpisah dengan anaknya Noah. Dia juga berasa bersalah terpaksa meminta pertolongan orang lain bagi menguruskan urusan seharian anaknya.

“Hal terberat yang aku rasakan adalah harus berpisah dengan Noah. Terpaksa menyusahkan orang lain untuk menguruskan segala urusan Noah… sama sekali tidak mudah buat saya. Syukur keluarga saya banyak membantu, ” ujarnya.

Hal terberat yang aku rasakan adalah harus berpisah dengan Noah.

Sementara itu, penyanyi lagu Cinta Sejati ini mengakui bimbang dengan keadaan kesihatannya yang tidak menentu. Seringkali rasa khuatir datang… terutama ketika badan berasa drop, sesak nafas, kehilangan rasa, ditambah faktor lain yang tidak dapat saya kawal. Rasanya semakin berat. Aku cuma boleh berusaha untuk tetap tersenyum dan menerima, ” ujarnya.

Dia juga turut mendoakan orang lain yang dijangkiti Covid-19 untuk terus kuat melawan sakit tersebut. Terdahulu Bunga meluahkan rasa syukur apabila anak, ibu, bapa dan pembantu rumahnya disahkan negatif Covid-19 selepas melakukan ujian calitan pada Jumaat. Bunga dijangkiti wabak berbahaya itu selepas menjadi kontak rapat beberapa penari yang bertemu dengannya pada 10 Jun lalu.

Sumber: Fiona

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Mengejutkan orang ramai apabila BCL muat naik perkongsian yang dia sudah dijangkiti Covid 19. Sekali ini keadaan terkini BCL

Sekali lagi, ujian buat penyanyi, Bunga Citra Lestari (BCL). Kali ini, BCL mengungkapkan telah positif Cov1d-19. Berita tersebut disampaikan menerusi akaun Instagram miliknya. Dia memuatnaik foto sedang berada di rumah s4kit dan sedang diperiksa dengan kapsyen yang menjelaskan dirinya positif Cov1d-19.

“Saya baru mendapat hasilnya, dan diuji positif untuk v1rus kor0na,” jelas BCL dalam kapsyen bahasa Inggeris. Namun, nampaknya Bunga Citra Lestari tidak dalam keadaan yang teruk. Pada masa ini, dia hanya akan menjalani ku4rant1n diri. “Saya kini tengah menjalani ku4rant1n diri sekarang dan Insya Allah, saya akan pulih sepenuhnya tidak lama lagi. Saya berharap semua orang untuk jaga diri agar tetap selamat dan sihat,” sambung BCL.

Dia juga menasihati, bahawa p4ndemik Cov1d-19 masih aktif di luar sana. Mengekalkan protokol kesihatan dan gaya hidup sihat adalah salah satu perisai untuk mengelakkan Cov1d-19. “Saya harap kalian menjaga diri dan orang yang anda sayangi. Kuatkan sistem imun anda dengan serius. Sampai jumpa lagi,” kata BCL.

 

Sumber : Murai my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*