Kec0h Satu Hospital, Pe$akit Kant0i Panjat $iling Dipercayai Cuba Melar1kan Diri

Setelah hampir 2 tahun negara kita dilan.da wab4k C0VID-19, ramai ‘frontliners’ menghadapi kelet1han yang teruk demi menjalankan tugas menguruskan ribuan pe$akit setiap hari.

Bagaimanapun, masih ada individu yang mementingkan diri sehingga menyu$ahkan tuga$ mereka.

Baru-baru ini, sebuah video yang memperlihatkan seorang pesakit yang sedang cuba untuk lari dari pusat perubatan telah menjadi tul4r di aplikasi TikT0k.

Kantoi cuba panjat siling hospital

Menerusi video yang dikongsi oleh @pengiranadamharriez5775 itu, seorang lelaki dilihat ‘kantoi’ memanjat siling dipercayai untuk melarikan diri dari hospital.

Difahamkan lagi, pesakit berkenaan berjaya memanjat naik ke siling dengan cara meletakkan kerusi di atas katil. Namun, usahanya itu tidak membuahkan hasil apabila pihak keselamatan tiba ke lokasi kejad1an dan menenangkan pe$akit itu.

Oleh kerana perbuatan pesakit tersebut, habis kec0h 1 h0spital. Mana tidaknya ramai yang bimbang jika berlakv sebarang kejad1an yang tidak diingini pula.

Petugas berjaya tenangkan pe$akit

Setelah dipujuk, akhirnya dia mel0mpat turun apabila ditenangkan oleh petugas hospital dan pihak keselamatan. Namun begitu, sumber tidak menyatakan sama ada pe$akit itu p0sitif C0VID-19 ataupun tidak.

Malah, punc4 sebenar kejad1an juga tidak dinyatakan oleh individu yang memuat naik video berkenaan.

Sumber: ES

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*