Caprice mengaku terlalu em0si, sekali lelaki ni tunjuk beza antara pejuang dan pejuwang

Kuala Lumpur: Penyanyi rap dan aktivis, Caprice, 32, tampil memohon maaf kepada pembesar, pemimpin dan seluruh rakyat Malaysia di atas segala kesilapannnya kerana terlalu beremosi dalam usaha menjalankan misi bantuan ke Gaza, Palestin, baru-baru ini.

Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli dalam hantaran dimuat naik di Instagram memaklumkan apa yang berlaku sehingga hangat diperkatakan sejak beberapa hari lalu adalah berpunca dari kesilapan dirinya dan tiada kaitan dengan pihak lain.

“Saya mohon maaf atas kesilapan saya di mana kita terlalu emosi mengenai pejuang kita demi ummah, Palestin dan rakyat Malaysia. Apa yang berlaku adalah kesilapan saya sendiri dan tidak terbabit pihak lain.

“Saya juga minta maaf kepada ibu dan ayah kerana membuatkan mereka risau mengenai keselamatan saya selama ini. Saya sayang kamu dan apa yang saya lakukan adalah untuk membuat kamu bangga,” katanya.

Selain itu, Caprice juga berterima kasih dengan pihak kerajaan, Kedutaan Malaysia di Mesir serta kerajaan Mesir di atas segala layanan, sokongan dan perlindungan keselamatan selama 24 jam sepanjang dia berada di negara itu, termasuk buat semua pihak yang sudah membantunya.

Caprice juga memaklumkan dia akan pulang ke tanah air selepas menyelesaikan segala urusan serta melunaskan janjinya kepada warga Palestin.

Susulan itu, pelbagai pihak tampil mengulas tentang perkembangan terbaru permohonan maaf dari Caprice ini

ADA BEZA PEJUANG DENGAN PEJUWANG!

Selebriti ni biasa cari makan dengan populariti, dia cuba nak jadi pejuang, tapi tak cukup sifat. Bila teringat wang, maka dia terpaksa buat u-turn.

Begitulah dunia hari ini. Rule no 1 jangan percaya apa-apa propa diorang ni until the facts and proofs given.

Jadi, aku nak tanya, apa jadi dengan Firdaus Wong? Jalan terus or u-turn?

kredit: Aliff Ahmad lll

Terdahulu Menerusi facebook milik Firdaus Wong semalam, dia memberikan sokongan terhadap penyanyi tersebut yang dikatakn berselisih faham dan tidak berpuas hati dengan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew mengenai misi kemanusian di Gaza.

Kemudian, Firdaus juga menitipkan semangat terhadap Caprice dengan menyatakan dia seorang yang kuat dan tabah untuk menghadapi reaksi semua pihak susulan kenyataan yang dilontarkan. Malah, perkongsian tersebut didakwa ada berbaur sindirian terhadap seseorang.

“InshaAllah, saya dengan anda. Di dunia kita boleh berlakon tetapi bila jumpa Mungkar dan Nakir, lakonan kita di dunia yang mempersonakan serta memperdayakan manusia akan menjadi penyesalan,” ujarnya

Menerusi hantaran permohonan maaf dibuat itu, kebanyakan netizen menyambut baik dan mendoakan Caprice sentiasa dilindungi serta segala urusannya di permudahkan oleh Allah.

Terdahulu, sejak beberapa hari lalu kecoh di media sosial mengenai perbalahan antara Caprice dengan pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew sehingga dia ingin mendedahkan sesuatu mengenai kehadiran Ebit bersama pasukannya di Gaza, Palestin, baru-baru ini.

Caprice memberitahu pendedahan itu akan dibuatnya pada Rabu ini dan ia ditunggu-tunggu oleh warganet. Justeru, dengan permohonan maafnya netizen kini tertanya-tanya apakah penjelasan lanjut dijanjikan Caprice sebelum ini akan tetap dilakukannya?

Rata-rata netizan menasihati caprice supaya bermuhasabah diri

“Baik kau balik belajar jd Ngo utk rakyat2 malaysia dulu.. Buat sepenuh hati smpai kau dh terbiasa ngn keikhlasan.. Lps tu bru g misi besar2 smpai luar negara.. Ni tetiba kau nk kaut yg besar.. Tuhan x tgok berapa besar pemberian kita.. Tuhan tgok berapa ikhlasnya kau dijalanNya..Harap isu kau ni tamat lah.. Sbb aku dh penat nk sakit hati scroll2 fb cerita smpah ni.. Kan tak pasal2 ngn aku2 hati jd busuk”

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*