“Aku Kena C0vid Tak Boleh Jawab Call!!!”- Fizz Fairuz kerug1an RM18,000 Menjadi m4ngsa ‘Sc4m’

Kuala Lumpur: Pelakon popular Datuk Fizz Fairuz kerug1an RM18,000 apabila menjadi m4ngsa ‘sc4m’ seorang individu lelaki berusia 26 tahun berpangkat Datuk Seri.

Susulan itu, Fizz membuat lap0ran di Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Sentul, di sini, semalam.

Fizz ketika dihubungi berkata, wang itu dibayar sebagai bon bagi tender projek di bawah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

“Individu ini tawarkan saya projek tender DBKL. Dia bagi senarai apa kena buat dan saya kena bayar satu peratus bon. Saya memang tak terfikir dia sc4mmer sebab dia minta profil syarikat.

“Dia minta buat pembayaran ke akaun peribadi. Pada awalnya saya persoalkan juga perkara itu, tapi dia kata nak tolong uruskan semuanya. Katanya pertengahan bulan ini dah boleh mulakan kerja.

“Saya pun buat bayaran pada 6 Jun. Empat hari selepas itu kami masih berhubung macam biasa. Selepas itu dia sudah tidak jawab panggilan dan mesej WhatsApp. Dia pernah balas mesej itu pun selepas 50 kali saya mesej. Macam-macam alasan diberikan. Katanya dia kena C0vid-19 dan sebagainya. Takkan sebulan kena C0vid-19 kan?” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Fizz, dia mula menyedari dirinya menjadi m4ngsa sc4m selepas individu itu ‘menghil4ngkan’ diri selain mendapat nasihat daripada beberapa kenalan.

“Saya ada menghubungi beberapa kenalan yang pernah berurusan dengan dia. Mereka nasihatkan saya supaya tidak bekerjasama dan dekatkan diri dengan dia.

“Saya pula apabila sudah masukkan wang baru menghubungi mereka. Jadi, ini kesilapan saya sendiri. Saya percaya pun sebab dia gunakan nama DBKL,” katanya.

Dalam masa sama, Fizz memaklumkan individu itu sudah dit4han, semalam.

“Saya dimaklumkan dia sudah kena t4ngkap. Rupa-rupanya ramai juga menjadi m4ngsa. Jadi, banyak lap0ran dibuat terhadapnya.

“Saya juga buat lap0ran sebab menjadi m4ngsa. Saya berharap wang dipulangkan. Biarpun peluang itu macam must4hil,” katanya.

 

Sumber:Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*