Selepas Caprice Masih Tak Puas Hati Isu Tepis Tangan, Ebit Lew Akhirnya Bagi Kata2 Ini

Sesi penerangan secara langsung pendakwah terkenal, Ebit Lew mengenai i.su penghantaran kemanusiaan di G.aza, P.alestin semalam mencetuskan satu fenomena apabila ditonton oleh lebih 300,000 orang.

Setakat pukul 1 tengah hari, jumlah tontonan meningkat kepada 2.2 j.uta dan ia semakin bertambah.

Sebelum ini, tontonan tinggi secara langsung pernah dicatatkan ialah ketika bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berucap ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-14 pada 8 Mei 2018. Setakat ini ia mengumpul jumlah tontonan sehingga 3.4 j.uta.

SEJAK pendedahan dan penjelasan personaliti dakwah Ebit Lew berhubung kisah yang berlaku sewaktu menyertai misi kemanusiaan ke Gaza, masih berlegar-legar persoalan tentang cerita di sebalik cerita berhubung pertemuannya dengan Caprice ketika di sana.

Paling menarik perhatian ialah tentang dakwaan kononnya penyanyi rap berkenaan menunjukkan reaksi yang dianggap sedikit berbeza dan janggal.

Seperti yang diungkapkan Ebiw pada sesi sidang video di media sosial pada Khamis, dia merasakan seolah-olah Caprice menolak dan menepis tangannya ketika mereka bersalaman dan berpelukan ketika di hujung pertemuan.

Susulan itu orang ramai termasuk mStar sendiri menyemak semula video yang pernah dikongsikan Caprice di Instagram pada 1 Julai lalu.

Hasil pemerhatian pada video yang disunting itu tidak kelihatan sebarang reaksi janggal di pihak Caprice seperti yang diceritakan Ebit.

Malah mStar sendiri turut menghubungi Caprice menerusi Instagram bagi bertanyakan sambungan video yang dikongsikannya itu, namun pertanyaan itu tidak dijawab.

Bagaimanapun pada pagi Jumaat, Caprice sendiri berkongsi video berdurasi 29 saat di Instastory.

Menerusi video berkenaan kelihatan Ebit sedang memimpin bacaan doa sebelum kedua-duanya bersalaman dan bepelukkan dalam suasana yang baik.

Jelas kelihatan Ebit turut mengusap di bahagian dada Caprice sambil berkata: “Sabar eh… lama-lama kat sini”.

Malah ketika mereka berpelukan, Caprice turut berulang kali mengucapkan terima kasih kepada Ebit.

Sementara itu pada posting di Instagram mStar berhubung berita mengenai kisah di sebalik pelukan berkenaan, Caprice ada meninggalkan komen kepada salah seorang netizen.

“Ni masa nak balik, bijak,” – Caprice

Jawapan Caprice itu menunjukkan video berkenaan adalah situasi sama seperti yang diceritakan Ebit bahawa pertemuan antara mereka berlaku sebelum pendakwah kesayangan ramai itu pulang ke Malaysia.

‘Saya maafkan semua yang memfitn4h, menj4tuhkan saya’ – Ebit Lew

PETALING JAYA: “Saya benar-benar maafkan dari hati semua yang memfitn4h dan menj4tuhkan saya. Saya maafkan semua yang pernah panggil saya sy4itan, d4jjal, b4bi, bod0h, penungg4ng dan lain-lain”.

Demikian tulis Ustaz Ebit Lew dalam catatan terbaharunya di Facebook hari ini.

Beliau kemudiannya menulis: “Saya maafkan sesiapa sahaja yang telah menyakiti arwah ayah saya, bidadari saya dan anak-anak saya. Saya maafkan semua. Kita semua sebuah keluarga sampai bila-bila. Saya dengan ini dari hujung rambut sampai hujung kaki minta maaf pada sesiapa sahaja yang langsung atau tak langsung atas apa yang berlaku ini. Niat saya hanya nak menjelaskan tuduhan terhadap saya. Saya minta maaf pada semua”.

Ustaz Ebit Lew turut berpesan pada diri sendiri dan semua supaya bersatu hati dan bersama berdoa supaya Allah angkat musib4h C0vid-19 ini.

“Semoga Allah beri kekuatan pada barisan hadapan dan semua yang ditimpa viru.s ini sem.buh. Berat keadaan negara kita semua. Sedang kita berselisih begini ramai orang miskin dan anak yatim lapar. Ramai hilang kerja dan tempat tinggal. Tanyalah khabar jiran dan keluarga terdekat. Bila dua orang berselisih keduanya tidak untung. Tapi yang untung ialah sy4itan.

“Sekali lagi saya minta maaf. Doakan saya ya. Cukuplah sampai sini. Ya Allah jika ada pahala untuk semua yang berlaku ini saya hadiahkan semua pahalanya buat mak ayah saya,” katanya.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*