Isteri Failkan Pencer4ian! Keadaan Yasin Semakin Tervk Selepas Berdepan Hvkuman M4ti

Penyanyi nasyid dan komposer, Yasin Sulaiman berdepan hukvman gantvng sampai m4ti selepas did4kwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya atas pertudvhan menged4r dan menanam pokok g4nja pada 24 Mac lalu.

Bagaimanapun tiada pengakuan direk0dkan daripada tertvduh kerana kes itu di bawah bidang kuasa Mahkam4h Tinggi.

Anak masih berharap ayah mereka pulang

Sementara itu, Yasin mengakv tidak bersalah bagi satu lagi pertudvhan di hadapan Hakim Norshila Kamaruddin di Mahkamah Sesyen.

“Anak-anaknya sangat kuat dan menunggu kepulangan beliau (Yasin). Saya mendoakan Allah SWT mempermudahkan segalanya,” katanya.

Kata Zain lagi, ahli keluarga mereka juga sentiasa mendoakan yang terbaik buat Yasin dan memberi sokongan tidak berbelah bahagi.

Dalam pada itu, peguam Yusmadi Yusoff yang mewakili Yasin memaklumkan lelaki itu melalui fasa percera1an dengan isteri yang memburvkkan kesihatannya.

Katanya, Yasin juga tiada rekod negat1f dan banyak memberi inspirasi kepada masyarakat menerusi karyanya sebelum ini.

“Hasil pemeriksaan di dalam rumah berkenaan menemui 13 pokok dalam pasu disyaki pokok ganj4 di bahagian bawah sebelah kanan almari di dalam salah sebuah bilik.

“Kami turut menemui satu lagi pokok dalam pasu disyaki ganj4 di balkoni rumah dan tiga lagi pokok ganj4 di dalam almari baju,” kata Ketua P0lis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid.

Katanya lagi, dalam serbuan tersebut pihak p0lis turut menemui satu bekas plastik di atas kabinet dapur mengandungi dua plastik lut sinar ketulan mampat daun kering disyaki ganj4 seberat 214 gram.

Keseluruhan dad4h yang dirampas termasuk 17 pokok ganj4 terbabit dianggarkan bernilai RM40,700 yang boleh dibekalkan kepada 214 penag1h.

Siasatan awal mendapati svspek memperoleh bekalan ganj4 kering di sekitar daerah ini.

“Berdasarkan pengakuan suspek, pokok ganj4 itu ditanam untuk kegunaan sendiri. Kami masih meny1asat dari mana suspek memperoleh bekalan benih berkenaan,” katanya.

Hasil ujian saringan awal svspek mendapati dia posit1f ganj4 dan mempunyai sejarah penag1han dad4h sejak 10 tahun lalu.

Terdahulu, Mahkamah Majistret dan Mahkam4h Sesyen dimaklumkan Yasin menghidap bip0lar sejak 2009 dan memerlukan rawatan susulan, dengan rawatan terakhir diterimanya pada dua bulan lalu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Harian Metro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*