Kaklong 7E Syukvr Rezeki Melimpah Ruah Walaupun Malu Berniaga Di Bazar

Selepas mencetvskan pelbagai kontr0versi, Wan Noor Baizura atau lebih dikenali sebagai Kak Long kini dapat menarik nafas lega apabila namanya semakin kurang menerima kecam4n warganet.

Bercerita mengenai Ramadan tahun ini, wanita berusia 34 tahun itu sibuk berniaga makanan di sebuah bazar terletak di Dungun, Terengganu dan bersyvkur dengan rezeki dikurniakan Allah SWT.

“Saya sibuk berniaga di bulan Ramadan kali ini. Saya bantu ibu berniaga makanan. Ada nasi goreng Pataya, nasi ayam dan juga minuman, ada air mango shake.”

“Hari pertama memang habis semuanya terjual. Nasi sampai habis licin. Ramai yang singgah beli. Syukur alhamdulillah, rezeki melimpah ruah.”

“Nak tolong mak bagi duit saya ni tak mampu, oleh itu saya tolong dengan kudrat tenaga. Walaupun kadangkala malu duduk kat bazar, tetapi saya terus berniaga demi meneruskan kehidupan.”

“Di bazar memang ada ramai pembeli yang pandang-pandang, mungkin mereka cam wajah saya selepas video saya bebelum ini dulu tu. Dan memang ada yang bertanya, betul ke saya ni Kak Long. Malahan ada nak minta bergambar sama.”

Dalam pada itu, selain buka gerai makanan, Kak Long juga akan berniaga produk kecantikkan di sebuah ekspo.

“Kiranya tahun ini ada dua tapak, makanan dan produk. Suami saya akan tolong di kedai kosmetik semasa saya jual makanan. Lepas tu malam baru saya akan pergi jual produk kosmetik tu.”

“Baru-baru ini nama saya bagaikan telah dibo1kot. Hasil jualan barang kecantikkan saya habis menvrun. Banyak saya rugi. Namun saya tak henti solat hajat supaya kes saya ni selesai. Saya harap urusan saya selepas ini akan dipermudahkan.”

Kisah yang berlaku sebelum ini telah mengajar Kak Long, dan dia mahu perbaiki dirinya.

Sementara itu, Kak Long akui menyesal dengan kontr0versi berlaku sekali gus cuba bagi memperbaiki akhlak sempena kedatangan bulan suci ini selain mahu memberikan fokus terhadap bisnes dan keluarga.

Saya mengharapkan yang terbaik untuk Ramadan kali ini. Selepas kes v1ral, saya jadi travma. Dalam bulan suci ini, saya nak dekatkan diri dengan Allah, moga kes-kes lepas tak berulang lagi.

“Niat saya nak berjaya, kemudian saya nak kongsi pula rezeki dengan orang lain. Kepada yang memberikan sokongan, saya doa semoga mereka diberi kesihatan yang baik.

“Saya tak akan lupa siapa yang tolong dan beri nasihat kepada saya. Saya nak buang yang keruh, ambil yang jernih. Segala nasihat saya akan ambil. Saya tak akan lupa dan sentiasa mahu cuba yang terbaik,” kongsinya.

Terdahuli, wanita berasal dari Terengganu itu terkeanal selepas vide0nya memarah1 pekerja di kedai serbaneka 7Eleven (7E) dan Kentucky Fried Chicken (KFC) tvlar hebat di media sosial.

Malah selepas menjadi tetamu undangan di TV AL-Hijrah, Kak Long sekali dikec4m ramai apabila didkwa meniru gaya Orang Kelainan Upaya (OKU).

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :OMM, MStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*