Mawar Karim Bakal Bankr4p Jika Tak Selesaikan, Lari Dari Bayar Hut4ng! Ini Jumlah Cecah Jutaan Ringgit

GARA-GARA ingk4r perjanjian dan tidak membayar wang pinjaman berjumlah RM720,000 daripada seorang sahabat, usahawan Mawar Karim bakal berdepan tind4kan pengisyt1haran b4nkrap.

Usahawan berusia 33 tahun itu dikatakan meminjam wang dengan jumlah tersebut daripada seorang kenalan bernama Nabil Mat Jahya bagi tujuan modal memulakan perniagaan.

Mengikut perjanjian bertulis antara kedua-duanya, Mawar dikehendaki membayar pinjaman itu secara ansuran atau jumlah penuh dalam tempoh tujuh bulan bermula tarikh pinjaman iaitu pada 7 Jun 2021.

Menurut peguam yang mewakili Nabil iaitu Nik Zarith dari firma Mohd Ashraf Nik Zarith & Co, selepas lebih 10 bulan, bekas isteri kepada pelakon Fizo Omar itu gag4l untuk melangsaikan hutangnya.

Justeru satu notis tuntut4n bayaran dihantar kepada Mawar namun tiada sebarang jawapan.

mawar karim 2

Mawar diminta bayar semula wang yang dipinjam

Pihaknya kemudian memfailkan tuntut4n s4man di Mahkamah Seksyen Bangi, Selangor pada Januari lalu.

“Pihak mahkamah telah pun mengeluarkan penghakiman ingk4r kehadiran kerana tiada sebarang respons yang diterima daripada pihak defendan (Mawar).

“Mawar dikehendaki membayar semula wang yang telah dipinjam dan kami juga akan teruskan dengan proses garn1san iaitu tuntut4n pembayaran semula dari akaun bank miliknya.

Dia boleh menjawab secara terus atau melalui lantikan peguam memandangkan k3s ini sudah menjadi k3s mahkamah

NIK ZARITH

PEGUAM

“Jika jumlah masih tidak mencukupi, permohon4n untuk pengisytihara4n bankrup boleh dilakukan atau jualan lel0ng harta milik Mawar,” ujarnya kepada mStar pada Selasa.

Sementara itu, Zarith berkata anak guamnya tidak menerima sebarang maklum balas daripada pihak Mawar sehingga hari ini dan kali terakhir mereka berhubung adalah sekitar Oktober tahun lalu.

mawar 3

Mawar tidak memberi resp0n kepada peguam dilantik Nabil.

“Sebelum tind4kan undang-undang diambil, anak guam cuba menghubungi Mawar beberapa kali namun tiada sebarang maklum balas.

“Dia boleh menjawab secara terus atau melalui lantikan peguam memandangkan ke$ ini sudah menjadi ke$ mahk4mah,” jelasnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*