“Peguam Siti Bainun Mula K0yak Dgn Kec4man Netlzen- “Korang Conflrm Msuk Syurga Ke?”

Peguam Siti Bainun ‘koyak’ dengan kec4man netizen “Dah tanya ke both side, sebab tu jangan sibuk hal orang.

Kita sepatutnya matang menggunakan sosial media, kalau kec4m tanpa tahu isi kes u dapat apa? Confirm masuk syurga ke?” – peguam

Sejak kebelakangan ini isu pend3raan adik Bella kembali hangat dibincangkan di sosial media yang melibatkan pengasas rumah bonda Siti Bainun.

Kejadian yang dilaporkan terjadi sejak setahun yang lalu membangkitkan rasa marah orang ramai terhadap pengasas rumah bonda tersebut yang melakukan kez4liman terhadap seorang kanak-kanak OKU hingga kini.

Baru-baru ini saksi menyatakan bahawa Adik Bella dicil1, disimbah air panas dan diikat oleh manusia durjana ini sebelum tular satu gambar Siti Bainun bersama beberapa orang peguam yang menimbulkan pelbagai spekulasi dalam kalangan netizen..

Di sosial media, netizen mengutvk sekeras-kerasnya terhadap peguam-peguam yang bersama Siti Bainun dan mereka disifatkan seperti manusia yang tidak berhati perut demi duit kata netizen.

Tak tahan dengan kec4man itu, seorang peguam Siti Bainun tampil memberikan penjelasan mengenai foto tersebut bagi menepis spekulasi yang dibuat netizen menerusi akaun sosial medianya.

“Masih Terlalu Awal Untuk Kata Itu Ini..” – Penjelasan Pegvam Siti Bainun Undang Kec4man Netizen

Sedia maklum, kes pend3raan terhadap adik Bella masih dibawah siasatan pihak berkuasa tempatan dan sedar akan kemarahan orang ramai kerana menyebelahi pihak pemilik Rumah Bonda, Siti Bainun, peguam Hafidzah Hassan tampil beri penjelasan lanjut di Instagram, baru-baru ini.

Menurut beliau, mereka lebih memilih untuk mempercayai versi klien dan hanya mahu tunggu keputusan yang dibuat dari pihak mahkamah saja. Malah berkata masih terlalu awal untuk orang ramai untuk berkata apa-apa.

Jadi kadang-kadang kita tak berada dalam mahkamah jadi apa yang dilaporkan tak dapat nak saksikan secara langsung. Jadi untuk sekarang, masih terlalu awal untuk kita kata itu dan ini terhadap siapa-siapa.

Sudah semestinya penjelasan yang dibuat oleh peguam tersebut tidak diterima baik daripada netizen dan rata-ratanya meminta agar Hafidzah kalah dalam kes adik Bella ini.

Dalam kata-kata terakhir peguam itu di dalam video yang dimuat naik, dia berharap agar pihak yang benar akan terbela di dalam kes yang sedang berlangsung ini.

Pengasas Rumah Bonda mohon dapatkan semula hak jagaan 5 anak angkat

Pengasas Rumah Bonda Siti Bainun Ahd Razali memfailkan permohonan untuk mendapatkan semula lima anak angkatnya yang kini berada di bawah jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Siti Bainun, 29, dan empat ibu kandung anak angkatnya memfailkan permohonan itu melalui notis secara bersama di Mahkamah Majistret di sini, pada 2 Ogos lalu menerusi Tetuan Chambers of Aminahtul Mardiah dengan menamakan JKM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sebagai responden.

Kesemua pemohon diwakili peguam Nur Aminahtul Mardiah Md Nor manakala Pegawai Pelindung Kanak-Kanak Noor Afdzan Mohd Sahandrigani, Asiah Bachok dan Mohd Imran Mohd Zanyuin bertindak bagi pihak responden.

Dalam permohonan itu, Siti Bainun dan empat ibu kandung anak itu memohon perintah jagaan sementara terhadap lima kanak-kanak itu yang kini diberikan kepada beberapa rumah jagaan di bawah JKM pada 16 Julai 2021, dibatalkan serta-merta di bawah Seksyen 30 (13) (c) Akta Kanak-Kanak 2001.

Permohonan itu turut menyatakan ia adalah permintaan daripada keluarga kandung lima kanak-kanak itu yang mahu hak jagaan diberikan kepada pihak pemohon (Siti Bainun)

Sementara itu, Nur Aminahtul berkata, hari ini sepatutnya pendengaran permohonan itu kerana pihaknya memfailkan perakuan segera.

“Bagaimanapun, pihak JKM tidak bersedia dan mahu membalas afidavit yang difailkan pihak kami.

“Jadi mahkamah menetapkan satu tarikh lain (14 September) untuk pendengaran permohonan itu” katanya ketika ditemui selepas prosiding kes di hadapan Majistret Norfarahain Roslan.

Nur Aminahtul berkata, lima anak jagaan yang dituntut itu berusia antara dua hingga 16 tahun yang kesemuanya sebelum ini di bawah jagaan Siti Bainun dengan dua daripadanya adalah Sindrom Down.

“Pihak kami juga telah membuat permohonan interim untuk Siti Bainun mendapatkan akses kepada lima anak ini kerana beliau tidak pernah diberi akses kepada mereka sejak diambil pihak JKM pada 16 Julai lalu.

“Pada hari ini, mahkamah mengeluarkan perintah untuk membenarkan Siti Bainun mengakses lima anak angkatnya melalui panggilan video, penghantaran lampin pakai buang, susu untuk anak Sindrom Down dan peranti untuk dua anak yang bersekolah bagi proses Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR),” katanya.

Pada pertengahan Julai lalu, media melaporkan seorang wanita yang juga pengasas Rumah Bonda ditahan polis selepas hadir di Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Kuala Lumpur untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan kes pend3raan seorang remaja orang kurang upaya (OKU).

Polis juga memohon supaya wanita itu ditahan rem4n bagi membantu siasatan kes itu, bagaimanapun Mahkamah Majistret menolak permohonan itu berikutan ia dilakukan melebihi tempoh 24 jam dari wanita itu ditahan.

 

Sumber:khabar24media

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:https://www.dnq.p

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*