5 Fakta Mengenai Siti Bainun, Tertvduh Dalam Kes #JusticeForBella

Siapa sangka, wajah remaja yang penuh keceriaan kini berubah menjadi sebaliknya. Kel1ru,tidak mengerti apa yang berlaku, travma segalanya jelas terpancar pada raut wajah adik Bella, remaja istimewa sindrom down setelah dia didapati dider4 di sebuah pusat penjagaan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di ibu negara.

5 Fakta Mengenai Siti Bainun

Hikmah di sebalik dis4hkan pos1tif c0v1d19, ada insan yang berjaya memb0ngkarkan segala-galanya termasuklah mengenai sikap sebenar Bainun, pengasas rumah kebajikan tersebut yang dikenali sebagai Rumah Bonda.

Sejak tular kempen #JusticeForBella di media sosial sebagai tanda solidariti terhadap remaja istimewa ini, pelbagai kisah dan fakta disebalik identiti empunya nama sebenar Siti Bainun Ahd Razali.

Bukan Lagi Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Ampang

Rata-rata net1zen mendkwa bahawa Bainun merupakan Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Ampang yang dilantik sejak tahun 2016 yang kemudiannya menawarkan diri sebagai calon Ketua Puteri UMNO Bahagian Ampang dan calon Parlimen Belia Malaysia pada tahun 2018. Menerusi carian terkini, Bainun tidak menggalas jawatan berkenaan bagi sesi ini(2022).

Penerima Anugerah Tokoh Muda Puteri UMNO Malaysia

Untuk rekod, Bainun merupakan tokoh Puteri UMNO yang menerima Anugerah Khas Pergerakan Puteri UMNO dari bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada tahun 2016.

Najib Nafi Kenal Rapat Dengan Bainun

Susulan daripada pendedahan net1zen mengenai Bainun merupakan penerima anugerah khas dari Najib pada 2016, bekas Perdana Menteri itu menerusi sebuah hantaran di media sosial menafikan bahawa beliau mengenali secara peribadi pengasas Rumah Bonda.

Rumah Bonda Pernah Mempunyai Kes Kem4tian

Mungkin ada yang masih ingat akan kisah adik Adam, bayi istimewa yang telah meningg4l dunia di Rumah Bonda pada 3 Mei 2020. Susulan daripada tvlarnya kes adik Bella, net1zen menuntut agar kertas s1asatan adik Adam dibuka semula kerana disy4ki mempunyai kes yang mencvrigakan.

Seperti perkongsian Fdaus Ahmad yang tvlar di laman Facebook, ramai yang terkejvt melihat keadaan fizikal adik Adam ketika di awal kelahirannya sehinggalah meningg4l dunia.

Dalam hantaran Mohd Fadli Salleh pula, difahamkan Bainun tidak membenarkan post-mortem terhadap Allahyarh4m dibuat.


Mas Ermieyati Ketepikan Persahabatan, Tuntut Keadilan

Seperti yang dipetik oleh Najib Razak, Datuk Wira Hajah Mas Ermieyati binti Samsudin menerusi hantaran di laman Facebook nya akui mengenali Bainun. Malah sebelum tvlarnya kes tersebut, Bainun ada menghubunginya dan memohon bantuan untuk kes anak di dalam jagaan Rumah Bonda.

Ketepikan soal persahabatan, Mas sebaliknya menyerahkan isv ini pada pihak berkvasa dan sekiranya didapati bersal4h dia memohon agar pes4lah tersebut dikenakan hukvman sewajarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : MuraiMY

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*