“Saya Ada Hak Pert4hankan Diri Jika Ada Tuduhan Mel4mpau Dan Keterlaluan..”- Pegvam

PEGUAM Nurul Hafidzah Hassan menganggap pelakon Nabila Huda dan pengacara Awal Ashaari bersifat kebudak-budakan apabila melabelnya gila glamor selepas dia menjadi tular berikutan membela Siti Bainun dalam kes penderaan kanak-kanak sindrom down, Bella.

Nurul Hafidzah berkata, dia hanya menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang peguam dan dua orang pelakon, jika ingin melahirkan rasa tidak puas hati, seharusnya marah kepada orang yang menyaman mereka.

“Saya rasa perkara tu (apa dibuat Nabila dan Awal) sangat picisan, benda tu tidak dapat membuat sesuatu perdebatan secara fakta. Sebenarnya bagi saya ia agak lucu sebab saya rasa macam kiddish begitu.

“Apa yang saya lakukan seperti hantar surat tuntutan saman semua itu ialah proses biasa untuk membawa sesebuah kes ke mahkamah.

“Mereka sepatutnya marah orang yang saman mereka, bukan marah pada peguam. Peguam hanya melaksanakan tugas,” katanya kepada mStar.

Nurul Hafidzah diminta mengulas mengenai tindakan Nabila Huda dan Awal Ashaari yang memuat naik posting di media sosial dengan menuduh dia suka mencari publisiti.

Kedua-dua artis itu turut terkait dengan kes saman yang mana Nurul Hafidzah merupakan peguam dilantik mewakili pihak plaintif bagi menyaman mereka.

Awal pernah disaman oleh sebuah syarikat hiasan dalaman kerana memfitnah berhubung kerja-kerja pengubahsuaian rumah.

Sementara Nabila Huda pula dikatakan menulis posting dengan menuduh seorang aktivis kemanusiaan menyalahgunakan barang-barang mangsa banjir.

Nurul Hafidzah kemudian menjadi medan kutukan netizen selepas dia membela Siti Bainun berhubung penderaan terhadap Bella yang turut mendapat perhatian masyarakat.

Selain itu, Hafidzah yang sering menerima kecaman sejak kebelakangan ini berkata, dia tidak boleh menutup mulut orang untuk terus membencinya.

Bagaimanapun, dia juga mempunyai hak dalam mempertahankan dirinya jika sesuatu tuduhan itu dilihat melampau dan keterlaluan.

“Kalau mereka buat begitu supaya orang benci saya, saya tak boleh buat apa-apa… saya jadi diri sendiri saja.

“Terpulang kepada mereka. Cumanya jika mereka bercakap begitu boleh timbulkan kesan lain, saya juga berhak pertahankan diri,” ujarnya.

Beri penjelasan video menari sakan di TikTok

seorang peguam kepada pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun Ahd Razali iaitu Nurul Hafidzah Hassan menerima kecaman netizen selepas tampil membuat beberapa kenyataan di media sosial, baru-baru ini.

Menurut Nurul Hafidzah, 39, sebagai seorang peguam dia tidak terkesan dengan kritikan dan kecaman yang ditulis oleh netizen itu.

“Sebagai seorang peguam… insyaAllah tak koyaklah.

“Saya tak perlu pun terangkan perasaan saya sebab kita ada banyak kerja nak buat.

“Jadi intepretasi mereka memuaskan hati mereka terserah kepada mereka… I don’t have time for that,” katanya kepada mStar.

Sumber: mstar

Video: youtube Mstar Online

https://www.mstar.com.my/spotlight/sensasi/2022/04/22/video-nabila-huda-awal-ashaari-patut-marah-orang-yang-menyaman-peguam-nurul-hafidzah-anggap-artis-itu-macam-budak-budak?fbclid=IwAR206Ri8K-cAvowGhb5KMAVIyuaF04UMmiCamzYGxf0kvR4w1fTWagJxbD

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://bigonewzz.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*